نباید به نتایج مذاكرات هسته‌ای سوءظن داشت

عضو كمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینكه معیار ایران در مذاكرات رضایت یا عدم رضایت غرب نیست، گفت: نباید به نتایج مذاكرات هسته‌ای سوءظن داشت.

به گزارش نما، جواد جهانگیرزاده در گفت وگو با خانه ملت، درباره نتایج این دوره از مذاکرات و محرمانه بودن آن، گفت: مذاکرات از ابتدا تا کنون به صورت محرمانه برگزار شده و محرمانه بودن شاهدی بر آن نیست که اتفاق نامناسبی در این باره رخ داده است، اما اینکه نیروهای انقلاب معتقد به مراقبت بیشتر از روند مذاکرات و تصمیم گیری ها هستند، موضعی صحیح بوده که بهتراست در این مسیر حرکت کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در نیت مذاکره کنندگان تیم مقابل باید تردید کرده چرا که به طور طبیعی آنها به دنبال اخذ امتیازهای فراوان در این زمینه هستند.

وی با تاکید براینکه باید از تیم مذاکره کننده دولت یازدهم حمایت کرد، افزود: به طور حتم تیم کشورمان بدون محاسبه و سنجش شرایط سیاسی موجود دنیا حاضر به پرداخت هزینه به غرب وآمریکا نیستند.

جهانگیرزاده تصریح کرد: اظهار رضایت و خوشحالی غربی ها از مذاکرات این دوره حکایت از تغییر لحن و گفتار مقامات مذاکره کننده ایرانی دارد، اما معیار ما رضایت یا عدم رضایت آنها نیست، بلکه معیار برای ما رسیدن به اهدافی است که در این مذاکرات پیش گرفتیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم بیان کرد: مذاکره کنندگان از دوره های قبل تا کنون تمام تلاش خود را برای حل و فصل گفت وگوها با غرب به کار گرفتند اما گاهی فضای زمانی برای رسیدن به اهداف فضای مطلوبی نیست، من اعتقاد دارم درشرایط مناسب و حمایت همه جانبه از تیم مذاکره کننده و نظارت بر برنامه های آنهامی توان به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.

وی گفت: نباید درباره نتایج مذاکرات این دوره به پیش فرض ها اکتفا کرده و سوء ظن داشت، باید منتظر ماند و بر اساس نتایج محاسبه کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، افزود: گره مشکلات هسته ای باید هرچه سریعتر باز شود زیرا با گذشت زمان این گره ها محکم تر می شود، از این رو ما امیدواریم در یک شرایط زمانی مناسب با راه حل های دیپلماتیک مسیر تعامل و گفت وگو با غرب را هموار کنیم.

۱۳۹۲/۷/۲۸

اخبار مرتبط