با آدامس های روانگردان آشنا شوید+عكس

این آدامس ها با بسته های زیبا و طعم های مختلف مانند نعناع و دارچین در بازار وجود دارد كه هنگام خرید باید دقت كافی را به كاربرد.

دکتر محمدرضا قدیر زاده کارشناس پزشکی قانونی با اشاره به اینکه پان پراگ ماده مخدری است که در قالب آدامس در بازار موجود است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این آدامس های مخدر ترکیباتی شبیه ماده مخدر ناس دارند و با عکس های هنر پیشه های هندی و پاکستانی به عنوان آدامس، پاستیل و خوشبو کننده در بسته بندی های شکیل در بازار دیده می شوند.


image_gallery.jpg

وی تصریح کرد: مصرف این نوع آدامس ها که حاوی ماده مخدر هستند باعث افزایش میزان بزاق دهان شده و تمایل مصرف کننده آن هم به تخلیه این ترشحات یا همان تف کردن است.
این کارشناس پزشکی قانونی تاکید کرد: مصرف پان پراگ وضعیت دهان و دندان را به هم ریخته و وابستگی های روانی نیز برای فرد ایجاد می کند بطوری که با توجه به قیمت پایین این آدامس ها که بین 3000 تا 5000 تومان است فرد برای تهیه آن با مشکلی از نظر قیمتی مواجه نیست.
وی خاطر نشان كرد: هنوز ورود ماده مخدر جدیدتری در قالب آدامس و پاستیل به سازمان پزشکی قانونی گزارش نشده است بنابر این خانواده ها باید هنگام خرید این نوع کالا دقت کافی را داشته و از مرکز معتبر که مجوز وزارت بهداشت و درمان را برای فروش مواد خوراکی دارند، خرید کنند.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط