صعده برای جنگ علیه تكفیری ها آماده می شود

در حالی كه درگیری میان حوثی ها و گروه های تكفیری در شهر دماج ادامه دارد، شیوخ قبایل در یك نشست فوری از دولت خواستند تكفیری ها را اخراج و شهروندان را از محاصره خارج كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، شورای انسجام ملی قبیله ای یمن، خواستار تشکیل نشست فوری شیوخ استان صعده برای بررسی درگیری میان حوثی ها و تکفیری ها در دماج شد.

شیوخ حاضر در نشست با امضای بیانیه ای از عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری یمن خواستند تا تکفیری های بیگانه را از دماج اخراج کند و تاکید کردند که برخی سازمان ها تکفیری ها را از خارج کشور برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در استان صعده و کل کشور به داخل وارد می کنند.

شیخ "ضیف الله رسام" رییس شورای انسجام ملی قبیله ای یمن به خبرنگار العالم گفت: باید به نمایندگی از قبایل صعده کمیته ای برای پیگیری این مساله تشکیل شود و کمیته ریاستی و دولت هم همکاری کنند.

شیخ "حسن مقیت" از بزرگان شیوخ صعده نیز اظهار کرد: هدف از این نشست حل و فصل مسائل استان و حوادث اخیر است و باید کمیته ای برای جلوگیری از قتل و کشتارها وجود داشته باشد.

در این نشست همچنین قتل و غارت مسافران توسط شبه نظامیان خاندان الاحمر در مسیر صعده به صنعا بررسی شد و از دولت یمن خواسته شد تا راه های مواصلاتی را از تکفیری ها و عناصر آل الاحمر پاکسازی کنند.

شیخ "عبدالغنی العزی" از شیوخ صعده در گفتگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: برخی طرف ها این گروه ها را برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در کشور به استان و دیگر مناطق کشور اعزام می کنند.

شیوخ قبایل همچنین خواستار تحقیق جدی درباره کمکهای خارجی به ویژه از عربستان به گروه های شبه نظامی مسلح یمنی برای دامن زدن به اختلافات طائفی و نژادی شدند.

شیخ "عبده ناجی بختان" از شیوخ صعده گفت: ما خواهان تسریع در تحقیقات از عوامل پشت پرده این حوادث هستیم تا حامیان تکفیری ها خواه عربستان و یا هر مزدور دیگری که به دنبال برهم زدن کشور و ریختن خون یمنی ها است، شناسایی شوند

۱۳۹۲/۸/۱۰

اخبار مرتبط