نقشه سعودیها برای حمله به زائران حسینی درعراق

مسئولان امنیتی عراق از نقشه سعودیها برای حملات تروریستی علیه زائران حسینی (ع) در ماه محرم خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از العالم، مسئولان امنیتی عراق از بازداشت اعضای یک گروهک تروریستی خبر دادند که از خاک عربستان به عراق نفوذ کرده بودند تا نقشه ای تروریستی را علیه زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در مسیر عزیمت آنها به شهر کربلای معلی در ماه محرم اجرا کنند.

این گروهک تروریستی درصدد بود تا نقشه ای را علیه زائرانی که پای پیاده قصد عزیمت به شهر کربلای معلی در ماه محرم داشتند، اجرا کند.

اعضای این گروهک تروریستی اعتراف کرده اند که عربستان در عملیات تروریستی علیه عراقی ها دست دارد.

درپی اعتراف عناصر گروهک تروریستی یاد شده، مسئولان امنیتی در استان بصره عملیات شناسایی و نظارت هوایی در نوار مرزی عراق با عربستان انجام دادند.

جبار الساعدی مسئول امنیت شورای استان بصره به شبکه خبری العالم گفت: ما شواهد و قرائن زیادی داریم که از جمله ، اعتراف گروهی از تروریست های دستگیر شده از جمله عناصر شبکه القاعده است.

تعدادی از این تروریست ها هم اکنون در زندانهای استان بصره نگهداری می شوند و اعتراف کرده اند که از سوی برخی جریان ها در عربستان حمایت و پشتیبانی مالی شده اند و اطلاعات حاکی است که قصد حمله به زائران عتبات مقدسه را در جریان ماه محرم الحرام را داشته اند.

وی همچنین از دست داشتن پاسگاههای مرزی عربستان در نفوذ تروریست ها به خاک عراق و ارایه تسهیلات به آنها با سوء استفاده از فاصله طولانی بین پاسگاههای مرزی عراق خبر داد.

الساعدی تصریح کرد: شواهد زیادی داریم که نشان می دهد تروریست ها با تمهیدات قبلی از طریق پاسگاههای مرزی سعودی وارد خاک عراق می شوند و روزنه های نفوذی زیادی را در مناطق مرزی موسوم "بي ار سي" پیدا کردیم. امروز نیز اطلاعات زیادی بدست آورده ایم که از وجود تروریست ها و ورود آنها به این مناطق با کمک بدوی های ساکن در آنجا حکایت دارد.

درهمین حال، مرتضی الشحمانی رئیس کمیته گذرگاههای مرزی در شورای بصره در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت: از ارتش عراق خواسته ایم تا در گشت زنی و ایجاد مراکز مرزبانی ثابت ود یده بانی و افزایش تعداد آنها برای جلوگیری از نفوذ عناصر تروریستی به نیروهای مرزبانی عراق کمک کند.

۱۳۹۲/۸/۱۰

اخبار مرتبط