ورود 30 هزار زائر به كربلا در تاسوعا

دسته‌های عزاداری و هیئات مختلف برای مراسم فردا وارد كربلا شده‌اند و شهر نیز از نظر امنیتی و خدماتی، بهداشتی به پیشواز زوار اباعبدالله الحسین(ع) رفته است.

به گزارش نما به نقل از فارس امروز در اکثر کشورهای اسلامی روز تاسوعای حسینی است و البته در برخی کشورها نیز روز عاشورای حسینی است.

خبرها از کربلا حاکی از آن است که دسته‌های عزاداری و هیئات مختلف برای مراسم فردا وارد این شهر شده‌اند و شهر نیز از نظر امنیتی و خدماتی، بهداشتی به پیش‌واز زوار اباعبدالله الحسین(ع) رفته است.

* زوار 20 کشور در کربلا

رئیس شورای استانداری کربلا با اشاره به طرح‌های متعدد امنیتی و خدماتی در کربلا، گفته است: سه روز 8، 9 و 10 محرم امسال در کربلا تعطیل است که البته نیروهای خدماتی و امنیتی از این امر مستثنی هستند.

در همین حال عشائر کربلا در بیرون از این شهر برای کسانی که با پای پیاده به شهر سفر می‌کنند مکان‌های استراحت تدارک دیده‌اند.

اما از میزان زائران رسیده به کربلا گزارش‌ها حکایت از ده‌ها هزار زائر دارد که به گفته شبکه خبری العراقیه 30 هزار زائر اکنون در کربلا هستند.

این زوار علاوه بر عراق از 20 کشور دیگر هستند که به گفته مدیر بخش رسانه‌ای پلیس کربلا 8691 زائر خارجی وارد کربلا شدند که بیشتر آنها ایرانی، انگلیسی، اسپانیایی، دانمارکی، برزیلی، تانزانیایی، ترکیه‌ای، پاکستانی، آذربایجانی و افغانستانی هستند.

۱۳۹۲/۸/۲۲

اخبار مرتبط