تاج:تمام باشگاه‌های ما مشكل مالی دارند

رئیس سازمان لیگ گفت: تمام باشگاه‌های ما مشكل مالی دارند و حقوق شناخته شده فوتبال را باید بگیریم.

به گزارش نما به نقل از فارس، مهدی تاج در گفت‌وگو با رادیو ورزش در مورد شرایط نیم‌فصل اول لیگ برتر گفت: موانع درآمدزایی باشگاه‌ها باید برطرف شود بدون شک اکنون هیچ باشگاهی نیست که مشکل مالی نداشته باشد و به بازیکن، مربی و عوامل اجرایی خود بدهکار نباشد. سازمان لیگ قصد دارد حقوق شناخته‌شده فوتبال را بگیرد. فردا هم هیئت رئیسه سازمان لیگ جلسه مفصلی در این زمینه خواهد داشت.

وی ادامه داد: می‌خواهیم با همراه اول و ایرانسل و برخی سایت‌ها صحبت کنیم تا حقوق شناخته شده فوتبال را بگیریم.

وی افزود: ما دو اختتامیه خوب برای لیگ برتر و جام حذفی در فصل گذشته داشتیم و یک مراسم افتتاحیه و قرعه‌کشی خوبی هم در ابتدای این فصل برگزار کردیم. دیگر گفته نشد که قرعه‌کشی لیگ در لیوان انجام شده است و مراسم قرعه‌کشی به طور زنده پخش شد.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به رعایت حق میزبانی باشگاه‌ها گفت: در این فصل برای اولین بار حقوق میزبانی و میهمانی را رعایت کردیم. حقوقی که سال‌ها رعایت نمی‌شد و باشگاه نفت تهران و سایپا کرج در ورزشگاه‌های خود میزبان استقلال و پرسپولیس بودند و میزبانی و میهمانی معنا پیدا کرد.

تاج به اشاره به 16 تیمی شدن لیگ در فصل جدید گفت: اگر لیگ 16 تیمی نمی‌شد و 18 تیمی باقی می‌ماند نه لیگ برتر به پایان می‌رسید، نه جام حذفی و تیم ملی هم نمی‌توانست برنامه‌هایش را به خوبی پیاده کند. ما باید در 20 فروردین لیگ برتر را به طور کامل به پایان برسانیم شاید 18 و 19 فروردین هم بتوانیم این کار را انجام دهیم اما با توجه به اینکه 18 فروردین چهارشنبه است می‌خواهیم اختتامیه روز جمعه برگزار شود.

تاج در مورد اینکه برنامه و تقویم لیگ به طور کامل در اختیار مربیان قرار داده نشد، گفت: علت این موضوع تغییر دو اردوی تیم ملی بود اردوهایی که به دلیل مشکلات مالی برگزار نشد در حال حاضر هم ما 8 هفته از مسابقات دور برگشت را اعلام کرده‌ایم و 7 هفته دیگر باقیمانده است. برای برگزاری یک مسابقه باید با نهادهای مختلف مثل اورژانس، یگان ویژه، اتوبوس‌رانی و هماهنگی‌ها را انجام بدهیم.

تاج در مورد انتخاب دو بازیکن برتر در پایان هر مسابقه لیگ برتر و شاخص‌های این انتخاب‌ گفت: کار خوبی بود که در نیم‌فصل اول انجام شد و دو نفر را به عنوان بازیکن برتر اخلاق و بازیکن فنی انتخاب می‌کنیم البته نظر اعضای کمیته رسانه این بود که یک نفر را به عنوان بازی جوانمردانه انتخاب کنیم نه بازیکن اخلاق. در هر حال ما برای این کار هم اسپانسر جذب کردیم و هزینه‌ای تحمیل نشد و باید دستورالعمل درستی هم برایش نوشته شود که این کار را هم انجام خواهیم داد. اعتراض‌هایی هم که به انتخاب‌ها می‌شود به خاطر این است که این کار جدید است.

تاج در مورد صحبت‌های حاشیه‌ای مربیان در نشست‌های خبری گفت: طبق قانون AFC هر مربی که در نشست خبری شرکت نکند تا هزار دلار جریمه می‌شود ما برای نیم‌فصل دوم دستورالعملی را ابلاغ کرده‌ایم تا حقوق خبرنگار، مربی و سازمان لیگ رعایت شود. قرار است در مورد افراد غایبی که شرایط دفاع ندارند، صحبت نشود و فقط در مورد شرایط فنی بازی صحبت کنند و بحث‌هایی مانند آنچه تشویش اذهان و مسائل دیگر است مطرح نشود.

۱۳۹۲/۸/۲۵

اخبار مرتبط