مایكروسافت با تلاش نهادهای اطلاعاتی آمریكا برای دست‌یابی به اطلاعات كاربران خارجی مبارزه می‌كند

عکس خبري - مايکروسافت با تلاش نهادهاي اطلاعاتي آمريکا براي دست‌يابي به اطلاعات کاربران خارجي مبارزه مي‌کند

شركت مایكروسافت چهارشنبه شب متعهد شد در دادگاه با هر گونه تلاش نهادهای اطلاعاتی آمریكا برای دست‌یابی به اطلاعات كاربران خارجی خود به موجب قوانین نظارت و جاسوسی آمریكا مبارزه خواهد كرد.

به گزارش نما؛ به نقل از خبرگزاري رويترز ، اين اقدام از جمله تلاش هاي مسئولان مايکروسافت براي رفع نگراني کاربران خارجي خود است. 




مايکروسافت که سازنده محبوب ترين سيستم عامل رايانه اي در جهان است، اعلام کرد هرگز هيچ يک از اطلاعات مشتريان خارجي خود را به موجب  قانون نظارت اطلاعاتي خارجي  در اختيار نهادهاي اطلاعاتي آمريکا قرار نداده و معتقد است مقامات اجازه دسترسي به اطلاعاتي را که  در خارج از کشور ذخيره و نگهداري شود ندارند. 




برد اسميت، مشاور حقوقي شرکت مايکروسافت در مصاحبه با خبرگزاري رويترز گفت :  ما متعهد مي شويم اين موضوع را از نظر حقوقي پيگيري کنيم.




وي همچنين گفت در پي انتشار گزارش ها مبني بر اينکه  آژانس امنيت ملي آمريکا بدون نظارت دادگاه نظارت اطلاعاتي خارجي از تاسيسات شرکت هاي اينترنتي در خارج از آمريکا براي جاسوسي کمک گرفته است، مايکروسافت نيز مانند شرکت هاي گوگل و ياهو، تدابير موجود براي رمزگذاري اطلاعات کاربران خود را تشديد مي کند. 




اسميت گفت مايکروسافت با گزارش هاي منتشر شده در روزنامه واشنگتن پست که مبتني بر اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن، مشاور سابق  آژانس امنيت ملي آمريکا  بود غافلگير شد؛ گزارش هايي که حاکي از نفوذ موفقيت آميز اين آژانس در شرکت هاي اينترنتي ديگر بود و شايد مايکروسافت را نيز هدف قرار داده بود. 




مشاور حقوقي شرکت مايکروسافت گفت :  اعلام اين خبر مانند زلزله صنعت اينترنتي ما را لرزاند.




وي افزود بحث هاي قبلي با مقامات فدرال همواره در خصوص همکاري بر اساس قانون بوده است، و هرگز در اين بحث ها حرفي از اين به ميان نيامد که ممکن است روزي به جاي استفاده از روال قانوني،‌ اين شرکت براي جاسوسي هدف حمله قرار گيرد. 




سخنگوي شرکت مايکروسافت نيز با اشاره به يکي ديگر از نگراني هاي مسئولان شرکت گفت مايکروسافت به هيچ وجه معتقد نيست که مي توان به شرکت دستور داد نرم افزاري براي جاسوسي از کاربران نصب کند. وي گفت اين شرکت با هر گونه دستورالعمل در اين خصوص در دادگاه مبارزه خواهد کرد. 




مسئولان مايکروسافت اعلام کردند آن دسته از اطلاعات کاربران را که در اختيار دارد رمزگذاري خواهد کرد و با ديگر ارائه کنندگان خدمات رايانامه براي اطمينان از ايمن بودن محتواي صندوق هاي الکترونيک کاربران - هنگام انتقال از يک سرويس مانند اوتلوک. ام ( هاتميل سابق) به يک سرويس ديگر مانند جي ميل يا ياهو ميل - همکاري خواهد کرد. 




مايکروسافت اعلام کرد همچنين استفاده از مراکز منطقه اي را افزايش خواهد داد. مراکز منطقه اي  نگراني دولت هايي که از استفاده نهادهاي اطلاعاتي آمريکا از « راه هاي مخفي»  نرم افزاري براي جاسوسي بيم دارند،‌رفع  خواهد کرد.




اتخاذ تدابير فني نيز به  شرکت مايکروسافت کمک خواهد کرد مانند ديگر شرکت هاي بزرگ اينترنتي از اطلاعات کاربران خود حفاظت کند.




سخنگوي بخش ارائه خدمات شبکه شرکت آمازون. کام، که رقيب بزرگ مايکروسافت است، اعلام کرد اين شرکت مانند مايکروسافت خدماتي براي کمک به کاربران انبوه خود براي رمزگذاري اطلاعات مهم و حساسشان ارائه مي کند. همچنين در چارچوب اين خدمات، اگر از شرکت درخواست قضايي براي دسترسي به اطلاعات کاربران شود،‌ اين موضوع به کاربران اطلاع داده مي شود. 




وي گفت اطلاع ندارد آيا درخواست هاي کتبي محرمانه اي که به موجب قوانين اطلاعاتي ارائه مي شود،  براي دسترسي به اطلاعات کاربران خارجي مورد استفاده قرار گرفته است يا خير. 

۱۳۹۲/۹/۱۴

اخبار مرتبط