درخواست جالب كی روش درباره خانواده بازیكنان ملی پوش

كروش این خواسته را تقدیم مسوولان فدراسیون كرده و انتظار دارد كه به این خواسته‌اش جامه عمل پوشانده شود. او دوست دارد بازیكنان تیم ملی با نزدیكان خود به برزیل سفر كنند

به گزارش نما، بزرگترين رويداد فوتبالي جهان است. تورنمنتي كه تيم‌هاي قدرتمند گرد هم مي‌آيند تا رقابت كنند براي صعود از مرحله گروهي و در پايان كسب عنوان قهرماني. در اين بين هستند افراد بسياري كه براي تماشاي جام جهاني، بليت مي‌خرند، رنج سفر را تحمل مي‌كنند تا بهترين بازيكنان فوتبال جهان را در يك قاب و يك زمين به نظاره بنشينند. آنها هزينه مي‌كنند تا از نزديك، بازي بازيكنان محبوب خود را تماشا كنند.


ايراني‌ها هم از اين قاعده مستثني نيستند. از مدير گرفته تا رييس هيات فوتبال، بازيكن و مربي، جملگي علاقه‌مندند تا با تيم ملي به جام جهاني بروند. نه همراه تيم ملي كه به‌عنوان بيننده بازي‌هاي جام جهاني. به‌عنوان مثال براي يك مربي، جام جهاني مي‌تواند بزرگترين كلاس آموزشي باشد. كلاسي براي بالا بردن سطح مربيگري و دانش مربياني كه علاقه‌مند به يادگيري هستند.


براي جام جهاني 2006، فدراسيون فوتبال از روساي هيات‌هاي فوتبال استان‌ها در كنار مديران باشگاه‌ها دعوت كرد تا با تيم ملي به آلمان بروند. در اين جمع البته افرادي هم بودند كه نه رييس بودند و نه مديرعامل يك باشگاه. آنها به آلمان رفتند و جام جهاني را از نزديك ديدند. نه با هزينه شخصي بلكه با هزينه فدراسيون چون فدراسيون دعوتشان كرده بود تا در جام جهاني به‌عنوان ميهمان ويژه حاضر شوند.


براي جام جهاني برزيل هم مسوولان فدراسيون چنين برنامه‌اي در سر دارند. دعوت از روساي هيات‌هاي فوتبال استان‌ها در كنار چند مديرعامل باشگاه‌ها تا دور هم جمع شده و اعزام شوند به بزرگترين تورنمنت فوتبالي جهان. روساي هيات‌هاي فوتبال، همسو هستند با علي كفاشيان در مجمع انتخاباتي فدراسيون. شايد به همين دليل هم هست كه آنها، پاي ثابت اعزام هستند و اين بار هم قرار است به جام جهاني بروند.


كارلوس كی روش اما ايده جديدي پيش پاي مسوولان فدراسيون فوتبال گذاشته. او از اهالي فدراسيون خواسته تا به جاي روساي هيات‌ها و مديران باشگاه‌ها، يكي دو نفر از اعضاي خانواده يا نزديكان بازيكنان تيم ملي راهي برزيل شوند. به عقيده كروش، حضور خانواده يا نزديكان بازيكنان در برزيل مي‌تواند روحيه و انگيزه بازيكنان تيم ملي را بالا ببرد و باعث شود آنها تمركز كنند روي فوتبال.

نتيجه اين تمركز هم مي‌تواند منجر شود به عملكرد ايده‌آل تيم ملي و صعود احتمالي از مرحله گروهي.


كی روش اين خواسته را تقديم مسوولان فدراسيون كرده و انتظار دارد كه به اين خواسته‌اش جامه عمل پوشانده شود. او دوست دارد بازيكنان تيم ملي با نزديكان خود به برزيل سفر كنند. او با اين كار، با يك تير، دو نشان را خواهد زد. ابتدا به بازيكنان تيم ملي پاداشي به اندازه سفر خانواده شان به برزيل را مي‌دهد و سپس با اين روش، روحيه آنها را بالا مي‌برد. نكته سومي هم هست. او محبوب مي‌شود بين بازيكنان تيم ملي، چون باعث شده تا خانواده آنها به برزيل سفر كنند و بازي‌هاي‌شان را از نزديك ببينند.
فدراسيون فوتبال مي‌تواند چنين بستري را فراهم كند. گفته مي‌شود اين پيشنهاد كروش با موافقت اوليه كفاشيان و همكارانش مواجه شده. قرار است آنها جلسه‌اي با بازيكنان بزرگ تيم ملي برگزار كنند و در اين باره تصميم نهايي را بگيرند. هنوز مشخص نيست كه آيا خانواده بازيكنان به جاي روساي هيات‌ها يا مديران باشگاه‌ها اعزام مي‌شوند يا نه اما هر چه هست اينكه تا چند روز ديگر، خبري در اين رابطه به گوش خواهد رسيد.


فدراسيون نمي‌تواند به اين راحتي‌ها، هيات‌هاي فوتبال را از سفر به برزيل و تماشاي جام جهاني محروم كند.


بودجه‌اي هم ندارد كه هم يكي دو نفر از خانواده هر بازيكن را به جام جهاني ببرد و هم روسا و مديران باشگا‌ها را. پس بايد چاره‌اي بينديشد كه هم انگيزه بازيكنان را بالا ببرد و هم حمايت روساي هيات‌هاي فوتبال را همچنان كنار خود داشته باشد. آيا فدراسيون چنين بودجه‌اي در اختيار دارد؟ به پاسخ اين سوال، چند هفته ديگر مي‌توان رسيد.

۱۳۹۲/۹/۱۴

اخبار مرتبط