منشا فتنه 88 خارج از كشور بود

عکس خبري -منشا متنه 88 خارج از کشور بود

عضو شورای مركزی فراكسیون اصولگرایان گفت: نظام اسلامی با فعالان فتنه ۸۸ با ارفاق برخورد كرد اما نباید اجازه داد این ارفاق نظام به زیاده‌خواهی آنها تبدیل شود.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس، حسین نجابت نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه تعدادی از اصلاح‌طلبان به روحانی برای حل‌و‌فصل فتنه 88 و سوءتفاهم خواندن این حوادث از سوی آنها گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور، نظام اسلامی با فعالان فتنه 88 با ارفاق برخورد کرد اما نباید اجازه داد که این ارفاق نظام به زیاده‌خواهی آنها تبدیل شود.
وی تصریح کرد: فتنه 88 اصل نظام را هدف قرار داده بود و ارتباطی با انتخابات به صورت خاص نداشت؛ اکثریت رأی‌دهندگان در برابر نتیجه انتخابات 88 تمکین کردند اما عده اندکی خیابانها و اموال عمومی را به آتش کشیدند و این عده توسط برخی از افراد هدایت می‌شدند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: باید به صورت جدی به تخلفات هدایت‌کنندگان فتنه‌گران و تعداد معدود عمل‌کننده آنها رسیدگی می‌شد اما با همه این افراد با ارفاق برخورد شد و فرض هم این بود که بسیاری از اینها مطلع نیستند که اقدامات صورت گرفته توسط آنها از سوی عده معدودی هدایت می‌شود.
نجابت با بیان اینکه سررشته بلواهای صورت گرفته در سال 88 در خارج از کشور بود، اضافه کرد: الگوی یک انقلاب مخملی تمام‌عیار و کینه‌توزانه برای جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده بود و بنا بود تا عملیاتی شود که با پایمردی رهبر معظم انقلاب و بیداری و بصیرت مردم خنثی شد.
وی با بیان اینکه نباید تصویر وارونه‌ای از فتنه سال 88 جلوه داده شود، اظهار داشت: فتنه‌گران در فضای رسانه‌ای موجود احساس کرده‌اند که فضا برای تحرک آنان مناسب است در صورتی که این گونه نیست و عده‌ای در کشور محاکمه مسئولین فتنه سال 88 را مطالبه می‌کنند چرا که در این جریان، حق مردم و نظام زیر پا گذاشته شده و باید مطالبه شود.
نجابت ادامه داد: من فکر می‌کنم که اگر هر فردی در مسئولیتی که در هر یک از قوا بر عهده دارد اصول را رعایت کند کسی فرصت زیاده‌خواهی پیدا نخواهد کرد.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط