معیشت مردم با پرداخت یارانه حل نمی شود

عکس خبري -معيشت مردم با پرداخت يارانه حل نمي شود

مشكل معیشتی مردم با پرداخت یارانه و كمك نقدی حل نمی‌شود. موتور محركه اقتصاد كشور صنعت و تولید است. زمانی كه تولید ارتقا پیدا كند، اشتغال ایجاد خواهد شد و وقتی كه اشتغال ایجاد شود، ارزش افزوده در كشور به وجود خواهد آمد و ارزش افزوده باعث می‌شود مشكل اقتصادی و معیشتی مردم حل شود.

سال 91 سال مزین شد به نام "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ". با نگاهی اجمالی به نام گذاری های صورت گرفته در سالیان اخیر مشخص می شود که رهبر انقلاب دغدغه ای دارند و دغدغه ایشان مردم هستند و دغدغه مردم نیز اقتصاد است. به همین دلیل در سالهای اخیر مباحث اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر مورد تاکید بوده است.

سید شریف حسینی گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک گفت: مشکل معیشتی مردم با پرداخت یارانه و کمک نقدی حل نمی‌شود. موتور محرکه اقتصاد کشور صنعت و تولید است. زمانی که تولید ارتقا پیدا کند، اشتغال ایجاد خواهد شد و وقتی که اشتغال ایجاد شود، ارزش افزوده در کشور به وجود خواهد آمد و ارزش افزوده باعث می‌شود مشکل اقتصادی و معیشتی مردم حل شود.


نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: این تنها یک نامگذاری نیست و مسئولین نباید به سادگی از کنار آن بگذرند که متاسفانه در سال جهاد اقتصادی چنین اتفاقی رخ داد و نقش مسئولین در این زمینه کمرنگ نبود. تعامل بین مسئولین شرط اول تحقق اهداف این نامگذاری است. شعار ندادن و عمل کردن مرحله بعدی است. در بحث ایجاد اشتغال دولت مدعی شد که می‌خواهد ۵/۲ میلیون شغل ایجاد کند؛ درست است که هدف گذاری باید ایده ال باشد اما زمانی که از ایجاد اشتغال سخن گفته می‌شود باید این موضوع نیز گفته شود که چند نفر نیز بیکار شده‌اند. باید گفته شود که چه تعداد شرکت و واحد صنعتی در حال ورشکستگی هستند. این‌ها را اگر در کنار ادعای اشتغال‌های ایجاد شده قرار دهیم خواهیم دید که اشتغال چندانی ایجاد نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «تولید ملی» مربوط به بحث واردات و استفاده از تولیدات داخلی است. باید واردات را مدیریت کرد. باید واردات اقلام غیر ضروری حذف شود. اما تولید کنندگان نیز باید دقت داشته باشند که مصرف کننده برای تحقق فرمایشات رهبری خود را به خرید کالای ایرانی عادت می‌دهد، مجلس و دولت نیز از تولید ملی حمایت می‌کنند. وظیفه تولید کننده تولید بیشتر و کاهش قیمت و افزایش کیفیت است. نمی‌توان کالای بی‌کیفیت را سال‌ها به مردم تحویل داد به این بهانه که از تولید داخلی حمایت شود.

وی افزود: «حمایت از کار و سرمایه ایرانی» مربوط به بخش صنعت و کشاورزی است. «حمایت از کار و سرمایه ایرانی» حمایت از سرمایه دار نیست بلکه حمایت از کاری است که از خام فروشی جلوگیری کند. با این کار هم می‌توان ایجاد اشتغال کرد و هم می‌توان ارزش افزوده به دست آورد.

حسینی تاکید کرد: مجلس باید اصلاح قوانین خاکستری را در دستور کار خود قرار دهد. برخی قوانین در کشور تفسیر به رای می‌شود و کار‌شناسان آنچه را از قانون متوجه می‌شوند، اجرا می‌کنند. مجلس باید قوانین را شفاف، جامع و قابل اجرا کند.

۱۳۹۱/۲/۵

اخبار مرتبط