رسوایی بزرگ برای جراح سینه

اقدام ضعیف مدیران ناكارآمد و پنهانكار بیمارستان ها به سرپوش گذاشتن بر اشتباه های یك جراح، بیش از چهار زن را پس از عمل جراحی سینه با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه رو به رو كرده است. صدها بیمار دیگر وی نیز پس از عمل جراحی فوت كرده اند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گزارشی جدید در انگلیس حاکی از آن است که «ایان پترسون»، جراح انگلیسی، 15 سال بی توجه به هشدار همکارانش، جان هزاران زن مبتلا به سرطان سینه را با روش غلط جراحی خود به خطر انداخته است.

صدها بیمار دیگر پترسون، پس از عمل جراحی فوت کرده اند که علت مرگ آنها لزوما سرطان سینه نبوده است. مجموعه بیمارستانی که متهم به سرپوش گذاشتن بر این رسوایی است، دیشب اعلام کرد رویه های درمانی سه هزار و پانصد بیمار سرطانی را که تحت درمان پاترسون قرار داشتند، دوباره بررسی خواهد کرد.

شمار جان باختگان روش جراحی که پترسون برای بیمارانش به کار می برد، پنج برابر جراحی های معمول بوده است.

با این حال مجموعه بیمارستانی وابسته به اداره بهداشت و درمان انگلیس موسوم به قلب انگلیس از انجام تحقیقات لازم درباره این رسوایی، خودداری کرد.

در روشی که پارسون در جراحی برداشتن سینه به کار می برد، بخشی از بافت سینه باقی می ماند که بر خلاف دستورکارهای ملی است که در آن هشدار داده شده است این روش، احتمال عود بیماری را افزایش می دهد.

از سال 2011 میلادی، که این رسوایی در رسانه ها افشا شد و رئیس بیمارستانی تغییر کرد، فراخوانی کل بیماران برای بررسی دوباره پرونده های درمانی شان آغاز شد.

تا کنون ده ها زن به علت باقی ماندن بافت های سرطانی در بدن شان یا بافت هایی که احتمال سرطانی بودن آنها وجود دارد، دوباره زیر تیغ جراحی رفته اند.

هم اکنون شورای پزشکی عمومی انگلیس، پترسون را از کار معلق کرده و اداره بهداشت و درمان این کشور با صورت حساب غرامت چند میلیونی رو به روست.

۱۳۹۲/۹/۲۹

اخبار مرتبط