بازداشت یكی از نزدیكان حاكم راس الخیمه

منابع آگاه چهارشنبه اعلام كردند شیخ سلطان القاسمی رئیس یك گروه اسلامگرا و از اعضای خانواده حاكم بر امیر نشین راس الخیمه از جمعه بدون هیچ اتهامی در بازداشت به سر می برد.

به گزارش واحد مرکزی خبر شیخ عبدالله پسر شیخ سلطان گفت پدرش که پسر عموی حاکم راس الخیمه است از جمعه شب پس از آنکه افراد مسلح او را در اقامتگاه خود بازداشت کردند در کاخ حاکم در بازداشت انفرادی به سر می برد.

وی با ابراز تاسف از بازداشت بدون اتهام پدر خود گفت:« از آن زمان ، او از امضای سندی که دستگاه های امنیتی ارائه کرده اند ، خودداری می کند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی ، شیخ عبدالله گفت:« پدر او از دادن هر گونه تعهد کتبی یا شفاهی در قبال مقامات تا زمانی که او بدون اتهام در بازداشت بسر می برد، خودداری می کند.»

عبدالله افزود:« یکی از اعضای خانواده دو هفته قبل به پدر من هشدار داد که پلیس ( فدرال) ابوظبی به زودی او را بازداشت خواهد کرد بدون آنکه دلایل آن را مشخص کند.»

وی گفت:« عشیره القاسمی از بازداشت پدر او ابراز انزجار کرده است.»

عبدالله همچنین گفت:« ما خواستار آزادی سریع پدر خود هستیم.»

جمعیت اسلامگرای الاصلاح در بیانیه ای که بر روی پایگاه اینترنتی منتشر شد بازداشت رئیس خود شیخ سلطان القاسمی را محکوم کرد و این بازداشت را اقدام تحریک آمیز بی سابقه خواند.

بازداشت شیخ سلطان درپی بازداشت شش اسلامگرای دیگر صورت می گیرد که دسامبر گذشته از تابعیت اماراتی خود به اتهام ارتباطات با جمعیت های کمک کننده به تروریسم ، خلع شدند.

محمد الرکن وکیل این متهمان دهم آوریل گفته بود این شش تن که جزو الاصلاح ( از گروه های وابسته به جریان اخوان المسلمین) بودند به سبب اقامت غیر قانونی در این کشور ، در بازداشت قرار گرفتند.

راس الخیمه یکی از هفت عضو فدراسیون ثروتمند امارات عربی متحده است که از موج اعتراضات مردمی در جهان عرب تقریبا به دور بوده است.

۱۳۹۱/۲/۷

اخبار مرتبط