صعود دراماتیك بایرن به فینال

رئال مادرید با شكست مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی مانند بارسلونا حضور در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد تا فینال رویایی ال كلاسیكو به خاطره ها بپیوندد و بایرن مونیخ اولین تیمی باشد كه فینال را در ورزشگاه خانگی خود انجام می دهد؛ فینال غیرقابل پپیش بینی برابر چلسی!

رئال مادرید در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سانتیاگو برنابئو میزبان بایرن مونیخ بود که این بازی در پایان 120 دقیقه با برتری 2 بر یک رئال مادرید به پایان رسید اما با توجه به برتری مشابه بایرن مونیخ در دیدار رفت، این دو تیم در مجموع 3 – 3 مساوی شدند تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز باشد. در نهایت بایرن موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر یک حریف خود را شکست داده و به دیدار نهایی راه پیدا کند. آنها نخستین تیمی هستند که هم به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کردند و هم در خانه خودشان میزبان هستند.

در این مسابقه، بازیکنان رئال مادرید بازی را توفانی آغاز کردند و خیلی زود در دقیقه 5 به دلیل خطای هند آلابا البته به زعم داور صاحب یک ضربه پنالتی شدند. رونالدو پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را در خلاف جهت حرکت نویر وارد دروازه بایرن مونیخ کرد.

دقیقه هفتم دیدار آرین روبن در شرایط ایده ال و تک به تک موفق به گلزنی نشد و به جای توپ خودش در دروازه جای گرفت. چند دقیقه بعد ضربه سنگین ماریو گومز با اشتباه کاسیاس همراه بود و شاگردان مورینیو خوش شانس بودند که فرانک ریبری در ریباند موفق ظاهر نشد.

در دقیقه 14، برخلاف جریان بازی مسعود اوزیل هافبک آلمانی رئال مادرید با یک پاس عالی رونالدو را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با یک بغل پا دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند تا تیم میزبان با نتیجه 2 بر صفر پیش بیفتد.

در دقیقه 26، کروس هافبک بایرن مونیخ توپ را روی دروازه رئال مادرید سانتر کرد و ماریو گومز که برای زدن توپ حرکت می‌کرد با خطای پپه نقش زمین شد تا داور به نشانی پنالتی در سوت خود بدمد. آرین روبن این ضربه پنالتی را وارد دروازه کاسیاس کرد تا بازی 2 – 1 شده و دو تیم در مجموع دو دیدار 3 – 3 مساوی شوند.
گومز در دقیقه 32 یک موقعیت عالی تک به تک را از دست داد تا نیمه اول دو تیم با همان نتیجه 2-1 به رختکن بروند.

در نیمه دوم، هر دو تیم تلاش زیادی برای گلزنی انجام دادند اما برخلاف نیمه اول این نیمه شاهد فرصت گلزنی زیادی نبودیم و دو تیم موقعیت های اندکی خلق کردند اما با بی دقتی مهاجمان، هیچ یک از آنها به گل تبدیل نشد تا بازی در پایان 90 دقیقه با همان نتیجه نیمه نخست به پایان برسد. رئال مادرید و بایرن مونیخ در 30 دقیقه وقت‌های اضافه هم کاری از پیش نبردند و بازی به ضربات پنالتی رسید.

در ضربات پنالتی بایرن مونیخ با درخشش نویر به برتری رسید تا گام به دیدار فینال بگذارد. دروازه‌بان ملی‌پوش بایرن ضربات رونالدو و کاکا را مهار کرد تا زمینه برتری تیمش را فراهم کند. آلونسو پنالتی‌اش را گل کرد و راموس ضربه‌اش به آسمان کوبید.

در آن سو کاسیاس دروازه‌بان رئال مادرید ضربات کروس و لام را مهار کرد اما مقابل آلابا، گومس و شوان اشتایگر ناکام بود تا بایرن در ضیافت پنالتی‌ها برابر شاگردان مورینیو 3 بر یک پیروز شود و به فینال برسد.

ده دقیقه پس از پنالتی حساس شواین اشتایگر که وارد دروازه رئال مادرید شد تا تیم بدون دهمین جامش بماند ، برنابئو همچنان نمی توانست این حذف را درک کند . پس از حذف توسط بایرن ، حدود 5000 هوادار رئال از روز صندلی هایشان تکان نخوردند چرا که دوست داشتند همه چیز یک خواب باشد .

اما نه ، ایکر به طور معجزه آسایی پنالتی های کروس و لام را گرفت اما اشتباهات رونالدو ، کاکا و راموس باعث شد که رئال مادرید به مونیخ نرسد .

برنابئو نمی توانست باور کند . کریستیانو و کاکا اولین نفراتی بودند که به تونل رفتند در حالی که هواداران داشتند بازیکنان را تشویق می کردند و بازیکنان به راموس دلداری می دادند . مارسلو دستانش را روی سرش گذاشته بود ، ژابی نیز صورتش را پوشانده بود .

دیدار فینال این رقابت‌ها روز شنبه 19 می (30 اردیبهشت) در ورزشگاه آلیانس آره نا شهر مونیخ برگزار خواهد شد.

دیشب هم چلسی موفق شد بارسلونا را در مجموع دو دیدار 3-2 شکست دهد و به فینال راه یابد.

۱۳۹۱/۲/۷

اخبار مرتبط