كشف ۴۹ ماده مخدر جدید در اروپا

دیده بان مواد مخدر و روانگردان در اروپا : در مجموع ۴۹ ماده مخدر جدید در سال ۲۰۱۱ در اتحادیه اروپا شناسایی شد كه ركوردی در مجموع یك سال محسوب می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ دیده بان مواد مخدر و روانگردان در اروپا و یوروپل در گزارش سالانه خود اعلام می کند این بالاترین رقمی است که تاکنون در یک سال در اروپا شناسایی شده است.
رقم مواد مخدر شناسایی شده در سال دو هزار و ده چهل و یک مورد و در سال دو هزار ونه بیست و چهار مورد بود.
این گزارش این مواد مخدر جدید را که به « پدیده ای جهانی» تبدیل شده است بررسی می کند.
این مواد مخدر صنعتی به کمک سامانه هشدار سریع اتحادیه اروپا شناسایی می شود که سال هزار و نهصد ونود وهفت برقرار شد.
این مواد عمدتا در دو گروه کانابینوئیدها ( بیست و سه مورد) و کاتینون ها ( هشت مورد) جای می گیرد.
علت افزایش شمار این مواد مخدر به ویژه تسهیل فروش آن از طریق اینترنت است.
بنابراعلام این گزارش ، فروشگاه های آنلاین( برخط) که دست کم یک ماده یک محصول روانگردان را پیشنهاد می کنند، از سیصد و چهارده مورد در ژانویه دو هزار و یازده به ششصد و نود فروشگاه در ژانویه دو هزار و دوازده افزایش یافته است.
راب واینورایت مدیر سازمان همکاری پلیس اروپا یوروپل اعلام کرد:« فروش مواد مخدر غیر قانونی و مواد روانگردان جدید یک بخش جدید از جرایم سازمان یافته در اینترنت است.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیسبون، مدیر دیده بان مواد مخدر به نوبه خود به مصرف کنندگان این مواد مخدر هشدار داد.
یکی از مقامات این سازمان که نهادی مستقر در لیسبون است اعلام کرد:« افرادی که این مواد مخدر را به صورت گرد و قرص یا اشکال دیگر مصرف می کنند وارد بازی خطرناکی می شوند و از مواد اصلی تشکیل دهنده این محصولات یا خطرهایی که این مواد می تواند برای سلامت انسان داشته باشد بی اطلاع هستند.»
این دو مقام دیده بان مواد مخدر و روانگردان در اروپا عملکرد بهتر مقامات در کشف و مبارزه با این مواد مخدر را درخواست کردند.

۱۳۹۱/۲/۷

اخبار مرتبط