باران نبارد، چهارشنبه تعطیل می شود

دولت هنوز تصمیمی درباره تعطیلی چهارشنبه ۱۱ دی نگرفته و استاندار هم با اعتماد به پیش بینی هواشناسی، معتقد است از امشب باران می بارد و آلودگی هوا رفع می شود. فعلا هوای تهران نیمه ابری نیست و اگر باران نبارد، به احتمال زیاد فردا تعطیل اعلام می شود.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد روز چهارشنبه 11 دی ماه 92 تعطیل اعلام نشده و دانش آموزان باید سرکلاس ها حاضر شوند.

درباره قانون نانوشته تعطیلی روزهای بین التعطیل، دولت تا عصر امروز سه شنبه هیچ تصمیمی نگرفته است.

استانداری تهران نیز که می تواند در شرایط آلودگی هوا، تعطیلات را برقرار سازد، با اعتماد به پیش بینی های سازمان هواشناسی اعلام کرده، آلودگی فعلی هوا از امشب با وزش باد و بارش باران رفع می شود و چهارشنبه، هوا تمیز خواهد بود.

حسین هاشمی گفت: آلودگی هوای تهران در وضعیت اضطرار قرار ندارد! که بخواهیم نسبت به تعطیلی شهر تهران در راستای کاهش آلودگی هوا اقدام کنیم.

به این ترتیب، فعلا چهارشنبه تعطیل نیست اما اگر باد و بارانی در کار نباشد و هوا آلوده تر شود، استانداری فردا را تعطیل اعلام می کند.


* پیش بینی هوای تهران:

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی از دوشنبه شب از جنوب غرب وارد کشور شده و تا روز چهارشنبه، استان‌های غربی و جنوبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این سامانه بارش‌زا، استان‌های لرستان، خوزستان‌، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، زنجان و بوشهر را بیش از سایر استان‌ها تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای تهران انتظار بارش زیادی نداریم اما همین میزان بارش در سه‌شنبه شب و روز چهارشنبه، تهران را از شرایط اضطرار آلودگی نجات خواهد داد.

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران نیز، با اشاره به اعداد و ارقام شاخص آلودگی هوا اعلام کرد؛ شرایط و تداوم پایداری هوای تهران تا سه‌شنبه در شرایط ناسالم باقی خواهد ماند، اما از عصر، بنا به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، شاهد وزش باد و باران و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود. وی افزود البته میزان بارندگی در تهران زیاد نخواهد بود.

باران اسیدی در تهران:
با توجه به آلودگی شدید هوا در هفته اخیر، به شهروندان توصیه شده که هنگام نخستین بارش ها در تهران، زیر باران نروند، چراکه نخستین قطرات، آلوده خواهند بود. اما چون قبل از بارش باران، در تهران باد خواهد وزید، از شدت آلودگی هوا کاسته شده و باران نیز چندان آلوده نخواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛ وزش باد از شدت بارش اسیدی کم می‌کند.

وی افزود: اکسیدهای گوگرد و نیتروژن که در جو موجود است در برخورد با آب باران، ترکیبی اسیدی به وجود می‌آورند. باران اسیدی ممکن است به بافت‌های ساختمان و ترکیبات فلزی آسیب بزند و برای انسان، عوارض پوستی در پی داشته باشد.

وظیفه اضافه کرد: وزش باد، پیش از شروع بارش‌ها در تهران، ترکیب جو را به هم می‌ریزد و تا حد زیادی اثر مخرب گازهای آلاینده را کم می‌کند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط