هشدار رخنه هرزنامه در ای‌میل‌ها

عکس خبري -هشدار رخنه هرزنامه در اي‌ميل‌ها

چند روزی است كه كاربران در میان ای‌میلهای خود در یاهو با لینك http://www.panews15.net/biz/?news=1453712 مواجه می‌شوند كه آن‌ها را به سمت سایتی هدایت می‌كند كه عنوان آن در صفحه اصلی شرح چگونگی درآمدزایی یك زن از خانه در شرایط ركود اقتصادی موجود است.

به گزارش ايسنا، اين هرزنامه كه در حال شيوع از طريق اي‌ميل‌ها بويژه اي‌ميل‌هاي ياهو بوده و در ميان كاربران ايراني هم به سرعت در حال گسترش است، كاربران را به سايت راه‌هاي درآمدزايي از محيط خانه را براي افرادي كه در شرايط ركود شغل خود را از دست داده‌اند، هدايت مي‌كند. ضمن آن‌كه با هر كليك كاربر بر اين لينك، اين هرزنامه به صورت خودكار براي تمامي مخاطبان آن پست الكترونيك نيز ارسال مي‌شود.

گذشته از محتواي تبليغي اين ضميمه، تحلیلگران شرکت مک آفي از وجود خطرات امنيتي بالقوه‌اي در اين سايت خبر داده و هشدار داده‌اند كه كاربران بايد از اين سايت با احتياط بيش‌تري استفاده كنند.

بنا بر اعلام شركت امنيتي مك‌آفي اين سايت از طريق اي‌ميل هرزنامه ترويج پيدا مي‌كند.

از مشخصات سايت panews15.net مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

اين سايت در نشانی پروتکل (IP) 91.121.159.70 قرار گرفته و توسط الگا گلوبوا (Olga Golubeva) در 12 آوريل 2012 به ثبت رسيد. Panews15.net سايتي است كه 11 روز از ايجاد آن مي‌گذرد و رتبه آن در جهان از حيث تعداد بازديدكننده، ميزان 46,435 است كه به معناي آن است كه اين وب‌سايت شمار زيادي بازديدكننده يعني در حدود 2898 در روز دارد.

در حال حاضر اين سايت به بيش از 1.01 گيگا بايت پهناي باند در روز نياز دارد و سرور آن در فرانسه قرار گرفته است.

۱۳۹۱/۲/۸

اخبار مرتبط