نفت ایران 118 دلار شد

قیمت فروش نفت سبك ایران در آسیا به 118 دلار و 5 سنت افزایش یافت.

به گزارش فارس، بررسی بازار جهانی نفت طی روز 25 آوریل سال 2012 حاکی است: بهای نفت خام در معاملات بازارهای جهانی در روز چهارشنبه به دو دلیل در نوسان بود. در پی ادامه نگرانیها در مورد اختلال در کاهش حمل و نقل دریای شمال به دلیل توقف عملیات اضطراری، قیمت نفت خام برنت دریای شمال اندکی افزایش یافت.

همچنین اداره کل خزانه داری آمریکا روز گذشته اعلام کرد که احتمالاً نرخ سود بانکی را همچنان پائین نگه خواهد داشت و همین امر باعث افزایش شاخص بورس در آمریکا شد.

قیمت قیمت فروش نفت سبک ایران در آسیا به 118 دلار و 5 سنت افزایش یافت و قیمت نفت سنگین ایران نیز در آسیا به 115 دلار و 93 سنت رسید.

بر اساس این گزارش، میانگین قیمت تقریبی یک بشکه نفت خام صادراتی ایران از ابتدای ماه جاری میلادی (آوریل) به 118 دلار و 25 سنت رسید.

همچنین قیمت نفت خام سبک امریکا روز چهارشنبه افزایش یافت. این رقم برای تحویل در ماه ژوئن با 6 سنت افزایش به بشکه ای 104.06 دلار رسید.

موسسه Goldman sachs در آخرین گزارش خود اعلام کرد، عربستان سعودی میزان ذخیره سازیهای نفت خام خود را اندکی افزایش داده تا در صورت افزایش میزان تقاضای نفت خام در تابستان آینده و احتمال کاهش تقاضای نفت ایران، این میزان تقاضا را جبران نماید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)در گزارش هفتگی خود اعلام کرد، سطح ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا برای

پنجمین هفته متوالی افزایش یافت. بر اساس همین گزارش میزان ذخیره سازیهای نفت خام در هفته منتهی به بیستم ماه آوریل با حدود 4 میلیون بشکه افزایش به 373 میلیون بشکه رسید.

همین گزارش اعلام کرد، میزان ذخیره سازی های بنزین در آمریکا برای دهمین هفته متوالی کاهش یافته و در هفته مذکور با 2.2 میلیون بشکه کاهش به حدود 211 میلیون بشکه رسید.

۱۳۹۱/۲/۸

اخبار مرتبط