این ماشین در ترافیك نمی ماند+عكس

ترافیك یكی از بزرگترین مشكلات شهر های بسیار بزرگ است. به طوری كه برای حل این مشكل طرح های بسیار زیادی ارائه می شود. در این بین هوندا نیز یك طرح جدید برای حل این موضوع ارائه داده است.

به گزارش مشرق، به تازگی شرکت هوندا تغییراتی را در سیستم جهت یابی ماشین ها ایجاد کرده است که می تواند شما را از گیر کردن در ترافیک های بی مورد نجات دهد. این دستگاه با قدرتی که دارد به شما این می گوید که آیا ممکن است جلوتر از شما ترافیک ایجاد شود یا خیر و سپس شما را به محل دیگری راهنمایی می کند.

در سال 2007 تحقیقاتی در دانشگاه اکستر نشان داد که بیشتر ترافیک های سنگین به علت های بی مورد ایجاد می شوند و همیشه دلیلی مانند تصادف وجود ندارد. تنها ممکن است یک خودرو ترمز کرده و به همین ترتیب ماشین های دیگر نیز سرعتشان کم می شود و ترافیک های بی مورد ایجاد می شود.

159130_888.jpg



هوندا برای اولین بار سیستمی را ایجاد کرده است که به کمک آن نحوه رانندگی ماشین های دیگر را شناسایی می کند و اگر احتمال وجود ترافیک باشد به شما راه دیگری را نشان می دهد تا در ترافیک روان به حرکت تان ادامه دهید. این سیستم نحوه گاز دادن و ترمز گرفتن ماشین های دیگری را که در خط شما حضور دارند را بررسی می کند و آن هایی که احتمال ایجاد ترافیک دارند را شناسایی می کند.

هوندا اعلام کرده است که قصد دارد تا اینم سیستم را گسترش دهد و این باعث می شود تا مقدار بیشتر از ترافیک ها از بین بروند. و همچنین این سیستم امسال وارد بازار می شود.

۱۳۹۱/۲/۸

اخبار مرتبط