نشست محرمانه نتانیاهو درمورد تحریم

«بنیامین نتانیاهو» نشست محرمانه‌ای را با تعدادی از وزرای كابینه خود تشكیل و طی آن راهكارهای مقابله با تحریم‌های اسرائیل از سوی اروپا و پیامدهای آن را بررسی كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنيم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور بررسی راهکارهای مقابله با تحریم‌ این رژیم از سوی نهادهای بین‌المللی به خصوص اروپا به دلیل استمرار شهرک‌سازی‌ها، نشست ویژه‌ای را با اعضای کابینه خود تشکیل داد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، «بنیامین نتانیاهو» نشست محرمانه‌ای را با تعدادی از وزرای کابینه خود تشکیل و طی آن راهکارهای مقابله با تحریم‌های اسرائیل از سوی اروپا و پیامدهای آن را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، قرار بود این نشست 10 روز پیش برگزار شود اما نتانیاهو تا کنون سه بار برگزاری این نشست را به تعویق انداخت و در نهایت این نشست دیروز یکشنبه برگزار شد.

بر پایه این گزارش، جزئیات این نشست همچنان محرمانه است اما «تزیپی لیونی» وزیر دادگستری و مسئول پرونده مذاکرات با فلسطینیان و «یائیر لبید» رهبر حزب «یاش عاتید» (آینده اینجاست) در این نشست حضور نداشتند. بنا به نوشته نشریه صهیونیستی معاریو، تعدادی از وزرای احزاب چپ‌ صهیونیستی از جمله «یعقوب بیری» وزیر علوم و «شای برن» وزیر آموزش نیز در این نشست شرکت نکردند.
جزئیات این نشست همچنان محرمانه است اما «تزیپی لیونی» وزیر دادگستری و مسئول پرونده مذاکرات با فلسطینیان و «یائیر لبید» رهبر حزب «یاش عاتید» (آینده اینجاست) در این نشست حضور نداشتند. بنا به نوشته نشریه صهیونیستی معاریو، تعدادی از وزرای احزاب چپ‌ صهیونیستی از جمله «یعقوب بیری» وزیر علوم و «شای برن» وزیر آموزش نیز در این نشست شرکت نکردند.

بر پایه این گزارش، از جمله وزرایی که در این نشست حضور داشتند، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه، «نفتالی بینیت» وزیر اقتصاد از حزب راست‌گرای «خانه یهودی»، «یوال اشتاینتز» وزیر امور راهبردی به همراه مسئولان اطلاعاتی و دستگاه‌های امنیتی بودند.

معاریو همچنین نوشت که با توجه به اینکه نتانیاهو از وزاری وابسته به احزاب چپ در کابینه خود برای حضور در این نشست دعوت کرده بود، هنوز علت عدم حضور لیونی و دیگر وزرای این طیف سیاسی در این نشست مشخص نیست؛ این در حالی است که اخیرا تنش‌هایی بین نتانیاهو و بینیت بوجود آمده بود و ممکن است علت عدم حضور وی در این نشست همین مسئله باشد.

از سوی دیگر برخی منابع رسانه‌ای گزارش دادند که اشتاینتز در این نشست پیشنهاد داد که هجمه‌ای رسانه‌ای علیه گروه‌ها و جمعیت‌هایی که خواهان تحریم اسرائیل به دلیل فعالیت‌های شهرک‌سازی هستند، آغاز شود.

۱۳۹۲/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط