به فناوری طراحی بالگردها و هواپیماهای سنگین تسلط پیدا كرده‌ایم

عکس خبري -به فناوري طراحي بالگردها و هواپيماهاي سنگين تسلط پيدا کرده‌ايم

سردار وحیدی گفت:انگیزه متخصصان جوان و دانشمندان مجرب كشور بحدی بالا رفته است كه امروز می‌توانیم اعلام كنیم به فناوری طراحی بالگردها و هواپیماهای سنگین تسلط پیدا كرده‌ایم.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در چهل و دومین روز از سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی و همزمان با 11 اردیبهشت روز جهانی كارگر با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان هواپیمایی كشوری كاپیتان حمیدرضا پهلوانی گواهینامه تكمیلی نوع هواپیمای گشت دریایی و اعطای گواهینامه تولید بالگرد شاهد اعطاء شد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی با تبریك روز كارگر به همه كارگران زحمتكش ایران به ویژه كارگران متخصص و پرافتخار سازمان صنایع هوایی دریافت گواهینامه تكمیلی نوع هواپیمای گشت دریایی و گواهینامه تولید بالگرد شاهد را دستاورد كار و تلاش كارگران و متخصصان افتخارآفرین صنعت هوایی كشور و گام بلندی در طراحی و تولید هواپیما و بالگرد ملی ذكر كرد.

سردار وحیدی تدابیر و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از طراحی و تولید بومی در صنعت هوایی را عامل تعیین كننده در شتاب گرفتن در این حوزه ذكر كرد و افزود: هواپیمای گشت دریایی و بالگرد شاهد كه تمام استانداردهای بین‌المللی در طراحی و تولید آن رعایت شده است سند درخشان دیگری است كه نشان می‌دهد، تحریم‌ها نه تنها مانع پیشرفت نشده است، بلكه انگیزه متخصصان جوان و دانشمندان مجرب كشور را بحدی بالا رفته است كه امروز می‌توانیم با افتخار اعلام كنیم به فناوری طراحی بالگردها اشراف و هواپیماهای سنگین تسلط پیدا كرده‌ایم.

وزیر دفاع درخصوص هواپیمای گشت دریایی نیز گفت: این نوع هواپیما با توجه به نیازمندیهای ویژه كشور، به دست كارگران عرصه علم و فناوری و متخصصان هوانوردی شركت هسا با داشتن قابلیت‌های فراوان، همپای پیشرفته‌ترین هواپیماهای دنیا طراحی و تولید شده است.

سردار وحیدی با بیان اینكه هواپیمای گشت دریایی 20 تا 25 تن توسط كشورهای محدودی طراحی و تولید می‌گردد و هواپیمای گشت دریایی ساخت كشورمان یكی از 3 یا 4 نوع هواپیما از این مدل در دنیاست افزود این گواهینامه نخستین گواهینامه‌‌ای است كه در كشور برای هواپیمای ترابری سنگین صادر می‌گردد.

وی مصرف سوخت پایین و مداومت پروازی بالا توانایی انجام انواع عملیات‌های هوایی امداد و نجات دریایی، انجام عملیات نظارت بر مرزها در مقابل قاچاق كالا ، انجام عملیات گشت‌زنی دریایی با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و به روز دنیا و برخورداری از مانور پذیری عالی را از ویژگی‌های مهم این هواپیما برشمرد.

وزیر دفاع با قدردانی از سازمان صنایع هوایی تأكید كرد: امروز پیشرفت، تعالی و اقتدار ایران اسلامی در گرو تلاش و كار جهادگونه دانشمندان، متخصصان و كارگران خدومی كه علم و عمل و فعالیت، فناوری را به هم پیوند زده و هر روز با خلق دستاوردی جدید قلوب ملت ایران و دوست‌داران انقلاب اسلامی را در سراسر جهان شاد و مسرور و دشمنان را مأیوس و مخذول می‌كند.

سردار وحیدی با اشاره به 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) و روز معلم و تجلیل از مقام شامخ آنان، گفت: همه این دستاوردها و پیشرفت‌ها مرهون زحمات و تلاش معلمین گمنام و دلسوزی است كه با تعلیم و تربیت نسل جوان ریشه‌های علم و فناوری و كار و تلاش را در كشور نهادینه می‌كنند.

وزیر دفاع در ادامه گفت كه كارگران متخصص، مهندسان مبتكر، دانشمندان فرهیخته امروز دانش‌آموزان درس خوان و متعهد دیروزند كه در سایه مجاهدت و همت بلند معلمان این مرز و بوم درس علم و ایمان و عمل را آموخته‌اند.

وزیر دفاع در پایان از كارگران و معلمین شهید كشورمان تجلیل كرد و از آنان بعنوان الگوی نمونه برای نسل امروز و فردای كشور یاد كرد.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط