رابطه پنهان آل سعود با القاعده

القاعده به ابزاری در دست سعودی ها تبدیل شده است زیرا اعضای این سازمان تروریستی در حالی كه به تاسیسات زیربنایی عربستان توجهی ندارند تلاشهای تروریستی خود را بر كشورهای دیگر و ایجاد فتنه و آشوب در آن متمركز كرده اند.

یک نویسنده عربستانی با اشاره به رابطه پنهان آل سعود با القاعده از همکاری با اعضای این سازمان تروریستی در کشورهای دیگر پرده برداشته است.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه الحجاز، "توفیق العباد" نویسنده سعودی در مقاله ای از طرح جدید مقامات آل سعود برای استفاده از القاعده در انفجارهای تروریستی در داخلی اراضی سوریه، عراق و یمن پرده برداشت.

وی می نویسد: عوامل القاعده به طور گسترده ای در کشورهایی که روابط دوستانه ای با آل سعود ندارند مانند عراق، سوریه و لبنان حضور دارند و مقامات سعودی سعی می کنند از آنها برای تحقق اهداف خود استفاده کنند.

العباد ذکر کرد: القاعده به ابزاری در دست سعودی ها تبدیل شده است زیرا اعضای این سازمان تروریستی در حالی که به تاسیسات زیربنایی عربستان توجهی ندارند تلاشهای تروریستی خود را بر کشورهای دیگر و ایجاد فتنه و آشوب در آن متمرکز کرده اند.

وی بیان کرد: رابطه میان القاعده و وزارت کشور عربستان سعودی در طی بحران سوریه کاملا روشن شد و القاعده در سرزمین شام و لبنان همکاری قوی با سعودی ها دارند و کمک مالی فراوانی از سوی سعودی ها به این تروریستها و آنچه ارتش آزاد سوریه خوانده می شود صورت می گیرد.

این نویسنده سعودی که عنوان مقاله اش سعودی کردن القاعده نام دارد تاکید کرد: حقایق بسیار درباره رابطه محکم میان القاعده و نظام سعودی وجود دارد و هیچگاه دادگاههای اعضای القاعده را علنی نمی کند.

وی می نویسد: آل سعود پرونده القاعده را موضوعی حاکمیتی و یکی از رازهای بزرگ که مردم عربستان اجازه آگاهی از زوایای آن را ندارند برشمرده است.

العباد ذکر کرد: اعمال مجازات علیه روزنامه الحیات در اگوست 2007 به سبب کشف هویت یکی از رهبران القاعده نشانه روابط پنهانی وزارت کشور عربستان و القاعده است.

وی از روابط پنهان میان مسئولان سعودی و رهبران القاعده عراق پرده برداشته و این سئوال را مطرح کرده است چگونهم ممکن است عربستان حرکت صدها نفر از اعضای القاعده به عراق را رصد نکرده باشد؟

۱۳۹۱/۲/۱۳

اخبار مرتبط