ورزش ما تبدیل به خانه احزاب شده

عکس خبري -ورزش ما تبديل به خانه احزاب شده

اگر نگاه سیاسی دولت‌ها از ورزش كشور برداشته شود، راهكارهای بسیاری برای پیشرفت ورزش وجود دارد اما تا زمانی كه احساس می‌شود كار‌ها به جایی نمی‌رسد، انگیزه‌ای برای فعالیت وجود ندارد.

قرار بر این است در جلسه‌ای با کسانی که سهمیه المپیک کسب کردند و همچنین مسئولان آن‌ها با حضور رئیس مجلس برگزار شده و خواسته‌های آن‌ها بررسی شود.

علیرضا دهقان ضمن بیان این مطلب به خبرنگار سرویس مجلس تابناک گفت: هرکاری که از دستمان برمی‌آید باید همین الان انجام دهیم. باید قبل از برگزاری مسابقات مشکلات ورزشکاران را بررسی کرد و در حد توان به آن‌ها کمک کرد نه اینکه بعد از برگزاری مسابقات به فکر مواخذه و بازخواست باشیم؛ چرا که در آن زمان کار از کار خواهد گذشت.


دبیر کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد مطالب حاشیه‌ای فراوانی که در روزنامه‌های ورزشی انتشار می‌یابد، با تاکید بر این نکته که باید به مسائل زیربنایی و واقعی بپردازیم، گفت: باید مشکلات آنان را نیز درک کرد. آن‌ها نیز حرف‌هایی دارند که باید آن‌ها را هم شنید ولی من هم موافق نیستم که نشریات ورزشی بیشتر مطالب خود را به مباحثی که اصطلاحا زرد نامیده می‌شود اختصاص دهند. نشریات ورزشی بیشتر باید به تحلیل و نقد عملکرد مجموعه ها و تیم‌های ورزشی بپردازند.

دهقان در پاسخ به این سوال که چگونه ورزش کشور می‌تواند به درآمدزایی برسد، گفت: متاسفانه ورزش ما تبدیل به خانه احزاب شده است و از ورزش بیشتر استفاده‌های سیاسی می‌شود. اگر نگاه سیاسی دولت‌ها از ورزش کشور برداشته شود، راهکارهای بسیاری برای پیشرفت ورزش وجود دارد اما تا زمانی که احساس می‌شود کار‌ها به جایی نمی‌رسد، انگیزه‌ای برای فعالیت وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: اگر دولت اجازه دهد ورزش جایگاه خود را داشته باشد مشکلات حل خواهد شد. متاسفانه برخی دوستان سنخیتی با ورزش ندارند و در فضای ورزش نیستند- نه اینکه افرادی که از خارج از جامعه ورزش به مسئولیتی در این بخش رسیده‌اند افراد بدی باشند – و چون ورزش را نمی‌شناسند، باعث سوء استفاده سایرین از آن‌ها می‌شود. به عنوان مثال بنده اعتقاد داشتم که آقای رویانیان نباید به عرصه ورزش ورود می‌کرد اما الان که وارد شده است، دیگر نباید به همین راحتی برود چرا که تجربه کسب کرده و این تجارب به راحتی به دست نیامده است.


۱۳۹۱/۲/۱۹

اخبار مرتبط