كنفرانسی كه سانسور شد

چهل و دومین كنفرانس دانشگاه سنت گالن سوییس در حالی برگزار شد كه شركت كنندگان در آن بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاكید كرده و شدیدا از آمریكا و اسراییل انتقاد كردند ولی مطالب مطرح شده در این كنفرانس توسط رسانه های غربی سانسور شد.

به گزارش ایرنا، در این كنفرانس كه هر سال یكبار برگزار می شود در كنار یوكیا آمانو مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ولفگانك ایشینگر سفیر سابق آلمان در ژاپن و رییس فعلی كنفرانس امنیتی مونیخ و همچنین پروفسور پرویز هودبهوی كارشناس امور امنیتی و مولف چند كتاب در این زمینه هم حضور داشتند.

رسانه های غربی هرچند گفت و گوی یوكیو آمانو مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی را در حاشیه این كنفرانس پوشش دادند، ولی اصل كنفرانس را سانسور كردند.

پرفسور هودبهوی در این كنفرانس تصریح كرد كه هیچ كشوری در جهان این حق را ندارد بمب اتمی تولید كند و یا آنرا در اختیار داشته باشد.

این كارشناس امور امنیتی با تاكید بر اینكه برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است، یادآور شد: ده كشور دیگر هستند كه این قابلیت را دارند تا بمب اتمی بسازند.

رییس كنفرانس امنیتی مونیخ نیز در سخنان خود تاكید كرد این درست نیست كه آمریكا و اسراییل تهدید به اقدام نظامی علیه ایران می كنند.

وی با بیان اینكه چنین حمله ای تبعات فاجعه آمیزی خواهد داشت ، تاكید كرد كه جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی باید با ایران وارد گفتمان دیپلماتیك شوند.

یوكیو آمانو مدیر كل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بر مذاكره آژانس با ایران تاكید كرد.

آمانو گفت: من امیدوارم در گفت و گوهای آتی با ایران به نتایج واقعی برسیم.

مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین در خصوص عواقب هرگونه اقدام نظامی علیه ایران به آمریكا و اسراییل هشدار داد.

۱۳۹۱/۲/۱۹

اخبار مرتبط