هنیه و مشعل تاكید كردند؛ هیچ اختلافی در درون حماس وجود ندارد

عکس خبري -هنيه و مشعل تاکيد کردند؛ هيچ اختلافي در درون حماس وجود ندارد

روزنامه های الحیات، الشرق الاوسط و شبكه های تلویزیونی العربیه و الجزیره به همراه برخی دیگر از خبرگزاریهای غربی كه این روزها به طور گسترده خبر اختلافات جدی میان مشعل و هنیه را پوشش داده بودند شاید نتوانند بیشتر از این گاف اطلاعاتی خود را پوشش دهند و در نتیجه طبیعی است كه به همین خبر كوتاه نیز بسنده كنند.

در دیدار بعدازظهر روز گذشته اسماعیل هنیه و خالد مشعل در دوحه که برای بررسی آخرین تحولات آشتی ملی فلسطین برگزار شد، این دو مقام ارشد حماس تاکید کردند که اختلافاتی درون این جنبش وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، رئیس دولت منتخب فلسطین پس از خاتمه سفر دوره ای خود به چند کشور منطقه از جمله ایران بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه) قبل از بازگشت به غزه با رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه دیدار کرد.
این دومین دیدار هنیه و مشعل در دوحه طی روزهای اخیر محسوب می شود که طی آن دو طرف آخرین تحولات آشتی ملی فلسطین و سفرهای اخیر منطقه ای را بررسی کردند.

اما دو طرف در این دیدار برخلاف شایعه پراکنی برخی رسانه ها پایبندی خود را به توافق دوحه اعلام کرده و تاکید کردند هیچ اختلافی درون حماس در مسئله آشتی ملی وجود ندارد.

از سوی دیگر دیدار این دو مقام فلسطینی و تاکید آنها بر توافقات گذشته جنجال سازی برخی رسانه های عربی را به اثبات رساند.


در روزهای اخیر رسانه های مغرض عربی، غربی و صهیونیستی مدعی ایجاد اختلافاتی میان "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس و "اسماعیل هنیه" رئیس دولت منتخب فلسطین در اتخاذ برخی راهبردها و تصمیمات سیاسی شده بودند.

تمرکز این اخبار بر سفر اخیر هنیه به تهران قرار داشت که آن را به موضوع اصلی جنجال سازی خود تبدیل کرده بودند. اما حضور هنیه در جشن انقلاب اسلامی ایران و سخنرانی وی هیچ جای شکی باقی نگذاشت که جبهه رسانه ای مغرض در اینجا بار دیگر از ترفندهای ویژه جنگ روانی خود استفاده کرده اند.

هنیه در سخنرانی خود در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر پایبندی حماس به گزینه مقاومت در مواجهه با دشمنان تاکید کرد. البته جالب است بدانیم که خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس نیز همواره در سالهای اخیر مواضعی محکمتر از هنیه در پایبندی بر گزینه محور مقاومت اتخاذ کرده تا جایی که رژیم صهیونیستی بارها برای ترور وی تلاش نموده است.


روزنامه های الحیات، الشرق الاوسط و شبکه های تلویزیونی العربیه و الجزیره به همراه برخی دیگر از خبرگزاریهای غربی که این روزها به طور گسترده خبر اختلافات جدی میان مشعل و هنیه را پوشش داده بودند شاید نتوانند بیشتر از این گاف اطلاعاتی خود را پوشش دهند و در نتیجه طبیعی است که به همین خبر کوتاه نیز بسنده کنند.

در همین راستا تلویزیون رژیم صهیونیستی در همسویی با رسانه های مغرض جبهه غربی و عربی اخیرا ادعا کرد که هنیه با به چالش کشیدن خالد مشعل، مقامات قطر و اخوان المسلمین به ایران سفر کرده است.

این خبر که ساعاتی قبل از اعلام منابع آگاه فلسطینی در زمینه دیدار هنیه و مشعل منتشر شده به خوبی جریان رسانه ای هدفمند برای ضربه زدن به محور مقاومت که در ماههای اخیر اوج گرفته است را رونمایی کرده و جلوه هایی تازه از آن را به معرض نمایش گذاشته است.

در همین راستا چند روز پیش برخی رسانه های مغرض صهیونیستی و به تبع آن عربی ادعای اختلاف میان "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان و "شیخ نعیم قاسم" معاون وی را مطرح کرده بودند که به هیچ وجه نمی توان آن را مورد وثوق و اطمینان قرار داد.

البته اذهان آگاه و هوشیار منطقه در ماههای اخیر به انتشار اخبار این چنینی عادت کرده اند و آن را در راستای افزایش فشارها بر محور مقاومت که از جنگ 33 روزه در سال 2006، جنگ 22 روزه در سال 2008 شروع شد و هم اکنون با فشار بر سوریه و ایران دنبال می شود ارزیابی می کنند.

جبهه مخالف محور مقاومت که در سالهای اخیر با گزینه های جنگ همه جانبه و ایجاد فتنه داخلی در کشورهای هدف خود نتوانسته به نتیجه از پیش تعیین شده برسد هم اکنون تاکتیک جدیدی را دنبال می کند که در آن ایجاد شکاف در بین رهبران مقاومت در منطقه گزینه اصلی را تشکیل می دهد.

۱۳۹۰/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط