اجرای «نذر كتاب» با مشاركت ناشران و مولفان

نشستی با موضوع طرح «نذر كتاب» با حضور علی‌اصغر فتحی، ضیا‌ءالدین شفیعی و رضا حاجی‌آبادی، مدیر انتشارات هزاره ققنوس برگزار شد.

به گزارش فارس، سرای اهل قلم یک روز مانده به پایان نمایشگاه کتاب تهران، نشستی با موضوع طرح «نذر کتاب» را با حضور علی‌اصغر فتحی، ضیا‌ءالدین شفیعی و رضا حاجی‌آبادی، مدیر انتشارات هزاره ققنوس برگزار کرد.

*حاجی آبادی: ناشران، مولفان، افراد خیّر و عموم مردم می‌توانند در طرح «نذر کتاب» مشارکت کنند

رضا حاجی آبادی مدیر انتشارات هزاره ققنوس، در این نشست درباره طرح «نذر کتاب» گفت: این طرح برای نخستین بار دو سال پیش و در ماه محرم برگزار شد.

وی ضمن اشاره به اینکه اهدای کتاب به عزاداران حسینی در ماه محرم محوریت اصلی شکل‌گیری طرح نذر کتاب بود، تصریح کرد: اینگونه آثار باید به فرهنگ عاشورا پرداخته و از نظر محتوا، ویرایش و صفحه‌آرایی، اثری کاربردی برای عموم مردم باشند.

به گفته وی، در مرحله اول ناشران و مولفان عاشورایی کتاب‌هایشان را با 50 درصد تخفیف در اختیار ستاد نذر کتاب می گذارند، پس از بررسی این کتاب‌ها، موارد تایید شده به چرخه نشر وارد و پس از پایان طرح، بر اساس میزان فروش با ناشران تسویه حساب خواهد شدو در مرحله بعد یعنی مرحله دوم، خیرین از میان آثار انتخاب شده اثر مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند؛

حاجی‌آبادی ادامه داد: سپس مشخصات افراد خیّر و شرکت‌کننده در طرح تکمیل و 50 درصد هزینه پشت جلد کتاب پرداخت می شود و کتاب‌ها توسط خیران یا برگزارکنندگان نذر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد؛ در مرحله سوم «ارایه کتاب به صورت نذری به مردم» صورت می گیرد که پس از انتخاب اثر توسط علاقه‌مندان به فرهنگ عاشورا، افراد باید این آثار را در مکان‌های عمومی مانند مدارس، مساجد، کتابخانه‌ها، هیات‌های مذهبی و سایر اماکن فرهنگی برای مطالعه فرد دیگری قرار دهند و پنجمین فردی که کتاب را مطالعه کرد، صاحب آن کتاب خواهد بود.

وی در پایان افزود: ناشران و مولفان علاقه‌مند همچنین افراد خیّر و عموم مردم می‌توانند در طرح «نذر کتاب» مشارکت کنند.

*شفیعی و آثار شرکت داده شده در طرح «نذر کتاب»

ضیا‌ءالدین شفیعی، مدیر موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت در ادامه این نشست گفت: مجموعه شعر «اشک آه»، «سفر سوختن» اثر زهرا رودکی و کتاب «آبی‌تر از آسمان» (مجموعه شعرهایی که در 50 سال گذشته درباره «میرزا کوچک خان جنگلی» سروده شده است) در این طرح شرکت داده خواهند شد.

۱۳۹۱/۲/۲۲

اخبار مرتبط