واكنش كرزی به اعلام نتایج نهایی انتخابات

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به آمادگی كاندیداهای پیشتاز برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، از اعلام نتایج نهایی انتخابات این كشور ابراز رضایت كرد.

به گزارش نما، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان که امروز در رسانه‌ها منتشر کرد: «حامد کرزی» رئیس جمهوری این کشور از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ابراز رضایت کرد.

حامد کرزی همچنین از آمادگی 2 کاندیدای پیشتاز دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان یعنی «عبدالله عبدالله» و «اشرف‌غنی احمدزی» برای رقابت در دور دوم استقبال کرد.

رئیس جمهوری افغانستان اعلام آمادگی این 2 کاندیدای پیشتاز برای حضور در دور دوم انتخابات را نمایان‎گر تقویت دموکراسی و مردم‌سالاری در این کشور دانست.

وی از تمام مسئولان دولتی و نیروهای امنیتی افغانستان خواست که از هرگونه مداخله در جریان انتخابات یا سوء استفاده از امکانات دولتی به سود یا زیان کاندیدای خاصی خودداری کنند.

به گفته وی شهروندان افغانستان باید مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری که با شور و شوق به پای صندوق‎های رأی رفته بودند این بار هم به طور گسترده در انتخابات مشارکت کرده و مردم سالاری را در این کشور تحکیم ببخشند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز پنجشنبه هفته گذشته نتایج نهایی انتخابات این کشور را اعلام کرد که بر اساس آن هیچ یک از هشت کاندیدای ریاست جمهوری نتوانست 50+1 را از آن خود کند و 2 کاندیدای پیشتاز یعنی عبدالله و احمدزی به دور دوم رفتند.

بر اساس تقویم ارائه شده توسط کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان این انتخابات در تاریخ 24 خرداد برگزار خواهد شد.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۲۷

اخبار مرتبط