یك منبع دولتی اعلام كرد

بازداشت صادق المهدی رهبر جناح مخالف سودان

یك مقام دولتی سودان از دستگیری و بازداشت صادق المهدی رهبر جناح مخالف این كشور شد كه ممكن است برای وی مجازات اعدام در پی داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری رویترز از خارطوم ، دستگیری صادق المهدی ممکن است به تلاش هایی که برای کاهش تنش های سیاسی تا قبل از انتخابات سال آینده انجام می شود، لطمه بزند.

المهدی نخست وزیر سابق سودان در دوران آخرین دولت مدنی در این کشور ریاست حزب امت شناخته شده ترین حزب مخالف عمر البشیر رییس جمهوری سودان را به عهده دارد که در سال 1989 وی را از قدرت خلع کرده است.

دادستانی عمومی سودان پیش از این طی چند روز گذشته باب تحقیقاتی را در مورد اتهام توهین وی به نیروهای امنیتی کشور بر سر تشدید خشونتها در منطقه نا آرام دارفور گشوده اند.

ماریام نوه صادق المهدی به رویترز گفت :ˈ من با وکیل پدربزرگم صحبت کردم و وی به من گفت که اتهاماتی چون متوقف ساختن نظام قانون اساسی و تحریک مردم علیه حکومت به مجازات های قبلی پدر بزرگ افزوده شده و مجازات وی ممکن است از حبس ابد به اعدام تبدیل شود. ˈ

یک مقام دولتی که خواست نامبرده نشود دستگیری المهدی و مجازات احتمالی وی را تایید کرده و گفت : تحقیقات در مورد وی از روز یکشنبه شروع خواهد شد.

حزب امت در واکنش به این دستگیری گفت و گوهای ملی مورد درخواست رییس جمهوری را به منظور کاهش تنش ها در بین احزاب سیاسی سودان پیش از انتخابات پارلمانی لغو کرد.

۱۳۹۳/۲/۲۸

اخبار مرتبط