كوثری:درجنگ یك تانك هم به‌ ما فروخته نشد

در عملیات فتح خرمشهر آنهایی كه می‌خواستند هفت روزه به تهران برسند با ذلت و خواری تسلیم شدند و این در حالی بود كه در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یك تانك هم به ما فروخته نشد و امام خمینی فرمودند خرمشهر را خدا آزاد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، نماینده مردم تهران مجلس با اشاره به تاکید غرب مبنی بر کم کردن برد موشک‌ها گفت: آنها می‌خواهند با این کار امنیت اسرائیل را تامین کنند.

اسماعیل کوثری صبح امروز در مراسم غبارروبی گلزار شهدای سوم خرداد که در قم برگزار شد با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب وقتی ابرقدرت‌ها ثبات انقلاب و رهبری امام را مشاهده کردند حمله نظامی به ایراد را در دستور کار قرار دادند، اظهار کرد: در عملیات فتح خرمشهر آنهایی که می‌خواستند هفت روزه به تهران برسند با ذلت و خواری تسلیم شدند و این در حالی بود که در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک تانک هم به ما فروخته نشد و امام خمینی فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای غربی افزود: غربی‌ها امروز تاکید دارند که ما برد موشک‌های خود را به 500 کیلومتر کاهش دهیم.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف آنها از این سخن حفظ امنیت اسرائیل است و آنها در حالی دنبال چنین مسئله‌ای هستند که خودشان موشک‌های قاره‌پیما دارند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در خصوص تیم مذاکره کننده فرمودند که اینها فرزندان نظام هستند؛ مسئله مهم دوگانگی سخنان غربی‌ها است و این دوگانگی در بخش‌های مختلف قابل مشاهده است.

کوثری با اشاره به کارشکنی‌های صورت گرفته در گذشته خاطر نشان کرد: چهار سال پیش همانند 15 سال گذشته طی نامه‌ای به آژانس هسته‌ای اعلام کردیم که راکتور تحقیقاتی تهران برای تولید دارو به سوخت 20 درصد نیاز دارد.

این مسئول افزود: آژانس به کشورهای روسیه، فرانسه و آمریکا اعلام کرد که این سوخت را تامین کنند ولی با وجود تعهد آژانس در این مسئله، سوخت 20 درصد در اختیار ما قرار نگرفت.

وی مطرح کرد: در ادامه آمریکایی‌ها از طریق برزیل و ترکیه گفتند که 1200 کیلوگرم سوخت 3.5 تا 5 درصد که در آن موقع 1756 کیلوگرم داشتیم را ارائه کرده و در ازای آن سوخت 20 درصد تحویل بگیریم و قرار بر این بود که این مبادله در کشور ترکیه انجام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبری هشدار دادند که اگر در قبال سوخت 3.5 درصد آنها سوخت 20 درصد ارائه نکردند تکلیف چه می‌شود بیان کرد: ایشان عنوان کردند که اگر آنها صداقت دارند این مبادله در ایران صورت بگیرد که در پی این مطالبه، آمریکایی‌ها بازی درآوردند.

کوثری یادآور شد: پس از این مسئله تعدادی از دانشمندان هسته‌ای در جلسه‌ای با رهبری عنوان کردند که توانمندی ساخت سوخت هسته‌ای در کشور وجود دارد و سپس به غربی‌ها دو ماه مهلت داده شد و وقتی که در دو ماه مهلت اتفاقی نیفتاد رهبری فرمودند که خودتان بسازید.

وی با اشاره به اینکه وقتی غربی‌ها دیدند که سوخت 20 درصد ساخته شد تحریم‌ها را تشدید کردند، گفت: 10 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری مذاکرات صورت گرفت و دولت جدید نیز مذاکرات را دنبال کرد.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی با اشاره به متن توافق صورت گرفته و عدم مشورت تیم مذاکره کننده با مجلس افزود: غربی‌ها معتقدند اگر تحریم‌ها برداشته شود اقتصاد ایران اوج می‌گیرد.

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط