حمایت ویژه وزارت ارشاد از مجرمان مطبوعاتی سابقه‌دار

دو نشریه توقیف شده وابسته به گروهك‌ها بدون سروصدا مجوز انتشار مجدد گرفته‌اند.

دو نشریه توقیف شده وابسته به گروهک‌ها بدون سروصدا مجوز انتشار مجدد گرفته‌اند.ماهنامه ایران فردا وابسته به گروهک‌های نهضت آزادی و ملی - مذهبی که 14 سال پیش به خاطر تخلفات عدیده و تحرکات ساختارشکنانه توقیف شد، پنج‌شنبه گذشته شماره جدید خود را منتشر کرد و این در حالی است که رضا علیجانی و تقی رحمانی از گردانندگان اصلی نشریه پس از نقش‌آفرینی در فتنه و آشوب سال 88 از کشور گریختند و در فرانسه پناهندگی گرفتند. عزت‌ا... سحابی مدیر مسئول ایران فردا 3 سال پیش درگذشت.ایران فردا یکی از تغذیه‌کنندگان روزنامه‌های زنجیره‌ای در دوره اصلاحات نیز بود.

در همین حال شهلا شرکت همکار گروهک‌های ضد جمهوری اسلامی در حوزه فمنیسم با دریافت مجوز نشریه زنان امروز، اقدام به انتشار این نشریه به جای نشریه توقیف شده «زنان» کرده است. مجله زنان 15 سال پیش به دلیل اخلال در حقوق عمومی و تضعیف نهادهای نظامی و انقلابی از جمله بسیج مستند به اصل 24 قانون اساسی و صدر ماده 6 قانون مطبوعات و مصوبه نشست 298 شورای عالی امنیت ملی به تاریخ 79/8/28 و تبصره 2 از ماده 5 قانون مطبوعات مبنی بر لازم‌الاجرا بودن این مصوبات به دلیل بی‌توجهی به تذکرات کتبی و شفاهی که پیش از این مکررا به مدیر مسئول نشریه در باب رعایت قانون مطبوعات و سایر مقررات و دستورالعمل‌های مربوطه داده شده است، بنا به رای اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شد.

وزارت ارشاد پیش از این نیز به برخی گردانندگان نشریات زنجیره‌ای توقیف شده (نظیر محمد قوچانی و...) اجازه داد هفته‌نامه آسمان را تبدیل به روزنامه کنند که خروجی این کار، اهانت روزنامه مذکور به ساحت امیرمومنان(ع) و نفی ولایت آن حضرت در آستانه روز عید غدیر بود.اکنون سوال این است که اگر طبق قواعد جاری حقوقی، تکرار ارتکاب جرم از سوی افراد موجب تشدید مجازات آنان می‌شود، چرا این قاعده درباره نشریات زنجیره‌ای (پایگاه مطبوعاتی دشمن) به شکل وارونه اجرا می‌شود و مجرمان سابقه‌دار و ماموریت‌دار، به جای مجازات، با تشویق و امتیازهای جدید مواجه می‌شوند. این امر دقیقا قانون‌ستیزی و ترویج افراطی‌گری و ساختارشکنی است که متاسفانه با نقش‌آفرینی وزارت ارشاد انجام می‌شود و توجیه آن نیز تظاهر این نشریات به حمایت از دولت می‌باشد حال آن که آنها ذیل این پوشش، ماموریت نیابتی ساختارشکنی و هنجارشکنی و ستیزه‌جویی با ارزش‌های انقلابی را پیش می‌برند.

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط