تصویب بودجه مجلس برای فرهنگ ‌حجاب‌

عکس خبري -تصويب بودجه مجلس براي فرهنگ ‌حجاب‌

مجلس به دولت اجازه داد تا نیم‌درصد از سقف بودجه مصوب هر‌ یك از دستگاه‌های ملی و استانی را به ترویج فرهنگ قرآنی و عفاف و حجاب اختصاص دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز مجلس، بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه دولت را ادامه دادند و جزء یک بند 17 ماده واحده را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه مجلس دولت مجاز شد، به منظور آموزش، پژوهش و ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت و فرهنگ عفاف و حجاب و توسعه فعالیت‌های قرآنی نیم درصد از سقف بودجه مصوب هر یک از دستگاه‌های ملی و استانی به استثناء بودجه هزینه‌ای و هزینه‌های مستقیم تولید، شرکت‌های دولتی را کسر و به ردیف 46-550000 اضافه کند.

بهارستان‌نشینان همچنین در تبصره یک این بند مصوب کردند مبلغ 150 میلیارد ریال از محل این ردیف به موضوع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص یابد تا با هماهنگی وزارت کشور از طریق دستگاه‌های ذیربط هزینه شود.

وکلای ملت در تبصره 2 نیز مقرر کردند، حداقل 30 درصد از اعتبارات این بند جهت فعالیت‌های قرآنی روستاها و عشایر اختصاص یابد.

در جریان بررسی این بند لاله افتخاری نماینده مردم تهران پیشنهاد جایگزینی این بند با متن دیگری را داشت که در جریان بررسی آن الیاس نادران تذکر داد که پیشنهاد خانم افتخاری به دلیل اینکه سقف بودجه را تغییر می‌دهد، نمی‌تواند مطرح شود.

وی خطاب به باهنر گفت: اکنون سقف درآمد بودجه را بسته‌ایم و افزایش آن ممنوع است، لذا این پیشنهاد قابلیت رای‌گیری ندارد.

اما محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس باز هم پیشنهاد افتخاری را به رای گذاشت که این بار نمایندگان مجلس با آن مخالفت کردند.

۱۳۹۱/۲/۲۷

اخبار مرتبط