احتمال استعفای ۳ تن ازمدیران هواشناسی

انتقادات از سازمان هواشناسی در عدم پیش‌بینی توفان اخیر تهران، ۳ مدیر این سازمان را به فكر استعفا انداخته است.

به گزارش نما، احد وظیفه، مدیرکل‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از سازمان هواشناسی استعفا داده‌اید، اظهارداشت: به دلیل اتفاقات اخیر مبنی بر طوفان در تهران و فشار‌های بسیار، بنده در حال بررسی ارائه استعفای خود هستم.

وی ادامه داد: اینکه دو مدیر دیگر سازمان هواشناسی به غیر از بنده می‌خواهند استعفا دهند، درست است.

مدیرکل‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در زمینه طوفان از قبل اطلاعیه داده بودیم، گفت: با اینکه همه می‌دانند بسیار ظرفیت پیش‌بینی هوای سازمان هواشناسی ضعیف است، باز تمام تقصیر‌ها به گردن سازمان هواشناسی افتاد.

در کمیسیون بررسی توفان تهران مشخص شد هواشناسی مقصر نبود

وظیفه بیان کرد: در کارگروه و کمیسیون تخصصی بررسی سانحه توفان تهران با اعضایی متشکل از دانشگاه آزاد، ژئوفیزیک و دیگر کارشناسان موضوع توفان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که ما مقصر نبودیم و نمی‌توانستیم با وضعیت موجود و امکانات فعلی این امر را پیش‌بینی کنیم و ریز مقیاس‌ها را به دست آوریم.

مدیرکل‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: کمیسیون تخصصی بررسی سانحه طوفان تهران در گزارشی مطرح کرده است که وقوع پدیده توفان تهران در ساختارهای سامانه‌های دیده‌بانی و پیش‌بینی موجود و معمول شهر تهران قابل پیش بینی‌ نبود.

وی ادامه داد: بنده بسیار به کارم علاقه دارم و نمی‌خواهم استعفا بدهم که البته هنوز بنده دارم در خصوص ارائه استعفای بررسی‌هایی انجام می‌دهم ولی به احتمال زیاد استعفا خواهم داد.

مدیرکل‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فشار‌های بسیاری از سوی مطبوعات به ما وارد شد و در مجلس شورای اسلامی نیز ما را تحت فشار گذاشتند که باید همین‌ جا بگویم ظرفیت پایش و پیش‌بینی هوا ما بسیار ضعیف است.

وظیفه اظهارداشت: موضوع طوفان اخیر تهران مانند جاده‌ آسفالتی بود که از قبل چاله داشت و ما در حین رفت و آمد در آن افتادیم.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط