دلیل طولانی شدن نبرد با داعش در عراق

عضو كمیسیون امنیت و دفاع پارلمان سابق عراق گفت: نبرد با گروه‌های تروریستی به علت پشتیبانی تركیه، عربستان و قطر از این گروهها زمان می برد.

به گزارش نما به نقل از العالم، "اسکندر وتوت" تأکید کرد: یکسره کردن کار نبرد با گروههای تروریستی به زمان نیاز دارد، زیرا هزاران نفر از آنها از مرزها وارد عراق شده اند، و علاوه بر آن از حمایت ترکیه، قطر، عربستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه برخوردارند.

وتوت به خبرگزاری "المصدر نیوز" گفت: کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان سابق عراق بر ضرورت کنترل مرزها برای از بین بردن این گروهها تاکید کرده بود، و اگر بخواهیم دشمن را نابود کنیم باید محاصره‌ای خارجی علیه آنها باشد و از داخل نیز علیه آنها وارد عمل شویم.

وتوت تاکید کرد: بغداد استوار و پایدار است و هیچ گروه تروریستی نمی تواند به آن نفوذ کند و همه مردم برای به شکست کشاندن این نقشه، در کنار دولت ایستاده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست پیشتر به نقل از مسؤولان آمریکایی و خاورمیانه ای نوشت: جمعیت های خیریه درکشورهای عرب حوزه خلیج فارس از گروههای تروریستی مانند داعش، جبهه النصره و انصار الشام، در سوریه و عراق ودیگر کشورها حمایت مالی می کنند؛ و ارسال محرمانه پول ؛ این گروهها را قادر کرده است که وضعیت خود در میدان نبرد حفظ کنند.

۱۳۹۳/۴/۱

اخبار مرتبط