بیعت سركردگان جبهه‌النصره با داعش

منابع محلی از ادامه جدایی سركردگان گروه تروریستی «جبهه النصره» و پیوستن آنها به گروه «داعش» به ویژه در منطقه غوطه شرقی دمشق خبر می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس در دمشق، منابع محلی در ریف دمشق تصریح کردند که شکاف‌های تازه‌ای در صفوف سرکردگان گروه تروریستی «جبهه النصره»، شاخه رسمی القاعده در سوریه ایجاد شده است.

این منابع در این‌باره تاکید کردند که این سرکردگان پس از جدایی از گروه تروریستی جبهه النصره با «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه «داعش» بیعت کرده‌اند.

در میان این سرکردگان افراد معروفی همچون «ابو جعفر الشرعی»، «ابو الزهراء الأردنی»، «ابو حمزه الأنصاری» که از جمله بارزترین سرکردگان جبهه النصره به شمار می‌آید و «ابو حمزه المهاجر» به چشم می‌خورند.

اما بارزترین و مهمترین سرکردگان النصره که به داعش ملحق شده‌اند، «جعفر الشامی»، سرکرده النصره در منطقه غوطه شرقی دمشق است که بیعت خود با داعش را اعلام کرد.

این بیعت‌ها موجب شده تا بیم و هراس بر اهالی مناطق مختلف غوطه شرقی دمشق از بیم نفوذ داعش به این مناطق سایه بیافکند و موضوعی بود که «زهران علوش»، سرکرده جبهه اسلامی روز پنج‌شنبه به آن اذعان کرد.

۱۳۹۳/۴/۶

اخبار مرتبط