ابوبكر بغدادی در حمله هوایی ارتش عراق زخمی شد

پایگاه خبری السومریه نیوز عصر امروز گزارش داد كه خبرها از زخمی شدن ابوبكر البغدادی سركرده گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) در استان الانبار حكایت دارد.

به گزارش نما، مهر نوشت، یگان مبارزه با تروریسم عراق امروز اعلام کرد که "ابوحذیفه التونسی" مسئول نظامی گروه تروریستی داعش در منطقه بیجی در استان صلاح الدین به هلاکت رسید. در جریان این عملیات 13 تروریست داعش به هلاکت رسیدند.

العالم نیز گزارش داد، برخی منابع امنیتی عراقی در گفت وگو با پایگاه السومریه نیوز تصریح کردند که به احتمال زیاد ابوبکر البغدادی در حمله هوایی نیروهای عراقی به شهر القائم در غرب استان الانبار زخمی شده باشد.

این منابع افزودند: حمله هوایی یاد شده شب گذشته به شهر القائم صورت گرفت و اخبار تایید نشده ای تا این لحظه درباره زخمی شدن ابوبکر البغدادی درحمله هوایی وجود دارد. در این حمله هوایی سران ارشد گروه داعش کشته شدند.

درهمین حال، نهاد موسوم به پارلمان بین المللی امنیت و صلح نیز تاکید کرد که البغدادی در این حمله زخمی شده است.

این پارلمان از طریق دفتر هیثم ابوسعید معاون وزیر خارجه خود اعلام کرد: سرکرده داعش در حمله هوایی جنگنده های ارتش عراق به شهر القائم زخمی شده است.

شماری از رسانه های عربی و جهانی براساس منابع ویژه این نهاد گفتند که این اطلاعات با هماهنگی با فعالان میدانی و کارشناسان امنیتی (مبارزه با تروریسم) درعراق و صحنه نبرد بدست آمده است.

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که شمار زیادی از عناصر گروه داعش از جمله فرمانده نظامی این گروه در شهر البوکمال سوریه به نام ابومحمد التونسی در حمله هوایی به یک ساختمان در شهر القائم کشته شده است. عناصر گروه داعش در این ساختمان گردهم آمده بودند.

۱۳۹۳/۴/۱۳

اخبار مرتبط