فرجی‌دانا به تذكرات نمایندگان بی‌اعتنا بود

رئیس سابق جهاد دانشگاهی كشور گفت: طبق قانون وزیر علوم حق دارد كه با نظر خود رئیس دانشگاه‌ها را انتخاب كند، اما باید در نظر داشته باشد كه آرامش محیط دانشگاه با انتصاب‌های وی خدشه‌دار نشود كه متاسفانه عدم رعایت این اصل در انتخاب روسای دانشگاه‌ها، نمایندگان مجلس را وادار به طرح استیضاح فرجی‌دانا كرد.

به گزارش نما، "محمدحسین یادگاری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اظهارداشت: نمایندگان مجلس بارها تذکراتی را به وزیر علوم مبنی انتخاب روسای دانشگاه‌ها طبق موازین قانونی داده بودند، اما فرجی‌دانا به خواسته نمایندگان توجه نکرد و در اینصورت استیضاح حق طبیعی مجلس است.

وی تصریح کرد: افرادی که از سوی وزیر علوم به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند، رای اعتماد کسب نکردند و این در حالی است که روسایی که وزیر بهداشت به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرد، تایید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را کسب کردند که این نشاندهنده دقت بالا در کار شوراست.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه وزیر علوم باید با دلایل منطقی نمایندگان مجلس را نسبت به عملکرد شش‌ماهه خود قانع کند، تصریح کرد: طبق قانون وزیر علوم حق دارد که با نظر خود رئیس دانشگاه‌ها را انتخاب کند، اما باید در نظر داشته باشد که آرامش محیط دانشگاه با انتصاب‌های وی خدشه‌دار نشود که متاسفانه عدم رعایت این اصل در انتخاب روسای دانشگاه‌ها، نمایندگان مجلس را وادار به طرح استیضاح فرجی‌دانا کرد.

یادگاری در پایان با تاکید بر اینکه دولت نیز در این میان وظیفه متعادل‌سازی فضا را دارد،‌ خاطرنشان کرد: همانطور که شعار دولت اعتدال است، کابینه آن نیز باید براساس مشی میانه‌روی عمل کند تا منجر به تحریک جریان‌های دیگر و ناراحتی اعضای هیئت علمی نشود.

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط