ورود ارتش عراق به تكریت

نیروهای امنیتی عراقی در ادامه پیشروی‌های خود توانستند وارد شهر تكریت شوند. آن‌ها همچنین امنیت را به منطقه الندی در شرق بعقوبه به صورت كامل بازگردانده و ده‌ها تروریست را در دیالی، ضلوعیه و حله به هلاكت رساندند.

به گزارش نما، شبکه خبری اسکای نیوز عربی نوشت: ارتش عراق جهت پاکسازی تکریت از تروریست‌های تکفیری وارد این شهر شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، به نقل از یک منبع امنیتی عراقی گزارش داد که جنگنده‌های ارتش عراق پایگاه‌های وابسته به اعضای داعش را در منطقه ضلوعیه هدف قرار دادند و بر اثر آن 10 تروریست به هلاکت رسیده و تجهیزات آن‌ها منهدم شد.

این منبع خاطرنشان کرد که درگیری‌ها مجددا میان نیروهای امنیتی با کمک عشایر با اعضای گروه تروریستی داعش در ضلوعیه از سر گرفته شد.

در همین حال فلاح خفاجی، رئیس کمیسیون امنیتی در استانداری بابل عنوان داشت که نیروهایی از افراد داوطلب و نیروهای ارتش به مناطق رویعیه، فارسیه، عبدویس و فاضلیه حمله برده و بخش‌های از این مناطق را آزاد کرده و بخش‌هایی از آن را تحت کنترل آن درآوردند و قرار است که افراد تروریست را تحت محاصره خود درآورند.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی تمام راه‌های زراعی را که تروریست‌ها از طریق آن سلاح و غذا در اختیار می‌گرفتند بسته‌اند و ظرف دو روز آتی آن‌ها به هلاکت رسیده و این مناطق آزاد می‌شوند.

در همین راستا عبدالحیم جغیفی، قائم مقام منطقه حدیثه در غرب الانبار عنوان داشت: دستگاه امنیتی سه تلاش اعضای داعش برای ورود به این منطقه را ناکام گذاشتند و نیروهای امنیتی و پلیس با کمک عشایر در حال حاضر بر این منطقه کنترل دارند.

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانستند امنیت را به منطقه الندی در کوه‌های حمرین در شمال شرق بعقوبه بازگردانند.

از سوی دیگر درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی عراق و عشایر با تروریست‌ها در ضلوعیه ادامه دارد. هم‌چنین یک منبع در پلیس استان صلاح‌الدین اعلام کرد که ابواسامه قحطانی، مفتی تروریستی داعش که دارای تابعیت عربستانی بوده است در عملیات امنیتی در شمال تکریت به هلاکت رسید.

در همین حال رشید فلیح، فرمانده عملیات الانبار در غرب عراق در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد که فرماندهی عملیات الانبار سامانه محرمانه‌ای را از اعضای ارتش و پلیس و با هماهنگی کامل با عشایر در دو شهر قائم و رطبه در غرب رمادی تشکیل دادند که هدف از آن کشتار اعضای داعش در این دو شهر اما به روش نظامی بسیار دقیقی است که این امر را تسهیل می‌بخشد که نیروهای امنیتی عشایر بتوانند این گروه‌های مسلح را در هر مکانی به هلاکت برسانند.

این مقام عراقی تعداد این نیروها و چگونگی عملکرد آن‌ها را اعلام نکرد و گفت: تمام این اقدامات کاملا به صورت محرمانه انجام می‌شود.

از سوی دیگر یک منبع عشایر در شهر قائم اظهار کرد که مردم 18 جسد نیروهای ارتش و پلیس را پیدا کردند که اعضای داعش چند روز قبل آن‌ها را دستگیر کرده بودند.

از سوی دیگر دستگاه مبارزه با تروریسم از پاکسازی بیمارستان تکریت و منطقه العوجه الجدیده و آکادمی پلیس و مرکز فرهنگی خبر داد.

سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم با بیان این خبر گفت: نیروهای امنیتی به عملیات خود برای پاکسازی سایر مناطق تکریت ادامه می‌دهند.

دستگاه مبارزه با تروریسم کمی پیشتر از اجرای عملیات گسترده برای پاکسازی شهر تکریت از اعضای داعش خبر داده و اعلام کرده بود که نیروهای هوایی ارتش نیز در این عملیات مشارکت دارند.

در همین حال ساکنان منطقه سعدیه در شمال بغداد جسد 12 تن را پیدا کردند که به ضرب گلوله کشته شده بودند.

ساکنان منطقه سعدیه تاکید کردند که این جسدها متعلق به اعضای ارتش نقشبندیه است و اعضای داعش مسئول کشتار این افراد است.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۴/۲۴

اخبار مرتبط