ماجرای رقابت پنهان خاتمی و هاشمی

عکس خبري -ماجراي رقابت پنهان خاتمي و هاشمي

اخبار بدست آمده حكایت از آن دارد كه رقابت سنگینی در جبهه اصلاحات برای بدست‌گیری مدیریت این جریان بوجود آمده است.


به گزارش نما به نقل از محدوده ، اخبار بدست آمده حکایت از آن دارد که رقابت سنگینی در جبهه اصلاحات برای بدست‌گیری مدیریت این جریان بوجود آمده است.

شنیده شده است که نحوه عملکرد اصلاح‌طلبان پس از فتنه 88 و عدم کارایی سیاست انتخاباتی این جریان به محوریت سید محمد خاتمی در انتخابات مجلس نهم باعث شده که از هم اکنون گروه‌های مختلف اصلاح طلب در خصوص مدیریت این جریان برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اختلافات عدیده ای روبرو شوند.

بخش عمده این اختلافات به انتقادات حزب کارگزاران نسبت به محور قرار گرفتن سید محمد خاتمی بدون توجه به خواست های اصلی این حزب باز می گردد بگونه ای که برخی از اعضای این تشکل ضمن بیان صریح مخالفت با برخی گزینه های ریاست جمهوری جریان اصلاح طلب و مورد تاکید خاتمی، بدست گیری زمام اصلاحات توسط شخص را نیز مورد تردید قرار داده اند.

در این میان برخی اصلاح طلبان در جلسات خود تصریح کرده اند که حزب کارگزاران به مدیریت هاشمی رفسنجانی درصدد بیان این نکته مهم است که اگر قرار است اصلاح طلبان فعالیتی داشته و مراوداتی را با نظام داشته باشند این مهم باید از طریق مسیری باشد که مورد تاکید هاشمی رفسنجانی نیز باشد.

همچنین این اصلاح طلبان نسبت به فعالیت های هاشمی رفسنجانی خوش‌بین نبوده و از تلاش وی برای جذب نخبگان بدور خود انتقاد کرده اند.

به باور این اصلاح طلبان دیدارهای متعدد هاشمی با نخبگان در بخش های مختلف باعث شده وی محور و گرانیگاه در این موضوع قرار گرفته و دست اصلاح طلبان در این زمینه کوتاه شود.

شنیده شده اصلاح طلبان امکان مصادره نخبگان و عدم انتقال آن به اردوگاه اصلاح طلبان حول محور خاتمی را مطرح کرده و از رئیس دولت اصلاحات خواسته اند در این زمینه ضمن اتخاذ تدابیری، دیدارهای خود را با نخبگان افزایش دهد.

۱۳۹۱/۳/۶

اخبار مرتبط