دستان مشایی هم سیدا را نجات نداد

عکس خبري -دستان مشايي هم سيدا را نجات نداد

پروژه ERP دانشگاهی موسوم به سیدا تا كنون نتوانسته است كارنامه خوبی از خود ارایه دهد، دانشگاه هنر اسلامی تبریز یكی از دانشگاه‌هایی است كه از این پروژه استفاده كرده و مشكلات آن را بارها به وزارت علوم اعلام كرده است.


به گزارش نما به فارس، در هفته پژوهش سال 89 مشایی از پروژه ERP دانشگاهی موسوم به سیدا، رونمایی کرد و مدیران وزارت علوم نیز در آبان ماه سال گذشته در گردهمایی معاونان اداری و مالی دانشگاه‌ها در مشهد خبر از راه اندازی آن دادند، اما متاسفانه این پروژه دانشگاهی تا کنون نتوانسته است کارنامه خوبی از خود ارایه دهد.

دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از دانشگاه‌هایی است که از این نرم افزار استفاده کرده، اما دچار مشکلات فراوانی شده و بارها نیز طی نامه‌هایی به وزارت علوم این مشکلات را اعلام کرده است. نخستین مکاتبه منتشر شده دانشگاه هنر اسلامی تبریز باز می‌گردد به نامه شماره 5237 روز پنجم آبان سال گذشته که در آن ضمن اذعان به بی نتیجه ماندن پیگیری‌ها برای حل مشکلات سامانه مذکور، با اشاره به "وضعیت بحرانی"این دانشگاه، از افزوده شدن بر دامنه مشکلات خبر داده شده است.

با وجودی که انتظار می‌رفت با گذشت زمان مشکلات حل شود ولی در تازه‌ترین تحولات، این دانشگاه مجددا در دوم اردیبهشت ماه سال جاری طی نامه‌ای خطاب به علی‌اکبر متکان معاون اداری مالی وزارت علوم و بابک فرهنگی مدیر دفتر فناوری اطلاعات این وزارتخانه، با اشاره به بلاتکلیف ماندن پیگیری‌های قبلی، از مشکلات سامانه آموزشی و ارزشیابی اساتید و کارگزینی، و نیز از کار افتادن قسمتی از این سامانه خبر داده است. در این نامه که به امضای آقازاده معاون اداری و مالی دانشگاه هنر اسلامی تبریز رسیده، وضعیت این دانشگاه "بسیار نامناسب" اعلام شده است.

حال با توجه به گواهی کاربران اصلی سامانهERP دانشگاهی درباره مشکلات عدیده این سامانه، و ایجاد وضعیت‌ بسیار نامناسب برای آنها به واسطه استفاده از این نرم افزار، جای این پرسش باقی است که چرا دست اندرکاران این پروژه قبل از انجام تست‌های لازم و اطمینان از صحت عملکرد این سامانه، نسبت به اعلام عمومی و بکارگیری منابع یک وزارتخانه دولتی برای تبلیغ آن اقدام کرده‌اند؟

بر اساس برخی شنیده‌ها فرآیند انجام این پروژه که اجرای آن به یکی از اعضای هیئت علمی "گروه شیمی" دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و یک شرکت نیمه دولتی واگذار شده بود و یکی از مشاوران وزیر سابق علوم، نظارت آن را بر عهده داشت توسط برخی نهادهای نظارتی در حال بررسی است. این پروژه با سرمایه گذاری 800 میلیون تومانی وزارت علوم و صرف 5 سال زمان اجرا شده است.

۱۳۹۱/۳/۶

اخبار مرتبط