آيت‌اللهي به فارس خبر داد

صدور حكم جلب سیار 14 متخلف فوتبال/ اعلام اسامی 68 متخلف، به زودی

عکس خبري -صدور حکم جلب سيار 14 متخلف فوتبال/ اعلام اسامي 68 متخلف، به زودي

رئیس كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از صدور حكم جلب سیار 14 متخلف خبر داد و گفت: به زودی اسامی 68 نفر از متخلفان را اعلام خواهیم كرد.

هادی آیت اللهی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره پرونده تخلف 68 نفر که ممنوع الفعالیت هستند، اظهار داشت: در بین این 68 نفر اسمی از مربیان و مدیران نیست. این افراد در قالب کارگزار فیفا و یا موارد مربوط به نقل و انتقالات فعالیت می کردند.

وی افزود: این افراد کسانی هستند که شاکی خصوصی دارند و پرونده هایشان بعد از بررسی کامل و تکمیل شدن در اختیار مقامات قضایی گذاشته شده و تا زمانی که حکم اصلی برای آنها صادر شود ممنوع الفعالیت هستند. به زودی اسامی این 68 نفر را به سراسر هیئت های فوتبال ایران اعلام می کنیم.

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تاکید کرد: فدراسیون برای تکمیل پرونده این 68 نفر زمان بسیار زیادی گذاشته است. اکنون 14 حکم جلب سیار گرفته شده و مقامات قضایی هم در جریان هستند. اسامی ممنوع الکارها را به همه باشگاه ها ابلاغ می کنیم. اگر باشگاه ها هم به اندازه فدراسیون فوتبال همت به خرج دهند مشکلات دلالی حل می شود.

آیت اللهی درباره تعلیق فعالیت کارگزاران رسمی فیفا در ایران گفت: فعالیت این کارگزاران رسمی یک ماه به صورت تعلیق در آمده است. آنها باید به فدراسیون مراجعه کنند و در خصوص فعالیت های چند سال گذشته و اشکالاتی که داشته اند توضیحاتی بدهند و با رفع مشکلات مجوز ادامه کار خود را بگیرند. مجوز تعلیق فعالیت این افراد را از فیفا گرفته ایم تا طبق قوانین داخلی خودمان برخورد کنیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود مبارزه با دلالیسم همچنان دلال ها در باشگاه ها دیده می شوند و مدیران هم گلایه مند هستند، تصریح کرد: اگر مدیران باشگاه ها بدانند متولی رسیدگی به این مسائل، فدراسیون فوتبال است و هیئت های فوتبال نیز بازوهای فدراسیون در این زمینه هستند و به ما مراجعه کنند چنین اتفاقی رخ نمی دهد و دلال ها نمی توانند به باشگاه ها راه پیدا کنند.

وی گفت: اگر باشگاه ها از فدراسیون استعلام بگیرند دست همه این دلال ها و واسطه ها و پول های کلانی که می گیرند کوتاه می شود. تنها نهاد رسمی که می تواند در این زمینه پاسخگو باشد فدراسیون فوتبال است و اگر غیر از این باشد مشکلاتی به وجود می آید. امسال به صورت شفاف وارد عمل شده ایم و هیچ سالی نبوده که فعالیت همه کارگزاران به صورت تعلیق در آمده باشد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت و گو با فارس در خصوص بحث فروختن امتیاز تیم هایی مثل فجرسپاسی، داماش و گهر زاگرس خاطرنشان کرد: فجرسپاسی در شیراز می ماند و مشکلی هم ندارد. تیم داماش هم در اختیار دادستانی است. این تیم به همراه گهر زاگرس و استقلال صنعتی اهواز چون وابسته به گروه خاصی بودند و باید مسائل خود را حل کنند. اگر عابدینی می گوید امتیاز داماش به فروش می رسد باید مسئولان استانی گیلان پا جلو بگذارند و امتیاز این تیم را بخرند. گهر زاگرس هم همین شرایط را دارد. مسئولان استانی این شهر اگر تیم خود را می خواهند باید پا پیش جلو بگذارند. خواسته مردم ماندن تیم در استان است. شرط فدراسیون هم این است که شرایط حرفه ای را مهیا کنند.

آیت اللهی در مورد اینکه مشکلات مالی فدراسیون حل شد یا خیر گفت: امیدوارم مشکلات مالی بعد از دو بازی ازبکستان و قطر حل شود و وزارت وزش هم کمک کند.

۱۳۹۱/۳/۶

اخبار مرتبط