مخالفت دولت با تحصن در میدان فلسطین


به گزارش نما به نقل از مشرق، درخواست جمعی از حامیان فلسطین جهت برگزاری تحصنی در میدان فلسطین تهران، از سوی مقامات مسئول رد شد.

به گزارش خبرنگار گروه جهاد و مقاومت، جمعی از حامیان فلسطین که بخشی از آنان، دانشجویان شهرستان های مختلف بودند، برای برگزاری یک تجمع سه روزه در حمایت از مردم غزه در میدان فلسطین تهران، از فرمانداری تهران تقاضای مجوز نمودند. این تجمع بنا بود با حمایت «مجمع سازمان های غیر دولتی و فعالان حامی قدس شریف» به ریاست «حسین شیخ الاسلام» برگزار شود اما فرمانداری تهران از صدور مجوز برای آن خودداری نمود.

یکی از فعالان برای برگزاری این تحصن به خبرنگار جهاد و مقاومت مشرق گفت: « درخواست مجوز برای این برنامه، از سوی شخص جناب شیخ الاسلام انجام شد اما متاسفانه فرمانداری تهران بدون توضیحی قانع کننده با برگزاری این تحصن مسالمت آمیز مخالفت کرد. قرار بود در این تحصن، برنامه هایی از قبیل اعتصاب غذا، اهداء خون برای نجروحان جنگ در غزه، دعوت از مردم تهران برای پیوستن به تحصن و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین انجام شود. زمان برنامه هم به دلیل تعطیلات به گونه ای بود که اختلالی در امور روزمره شهری ایجاد نمی کرد. اما علی رغم تلاش های فراوان، مجوز صادر نشد.»

جای تعجب است که در زمانی که ملت های جهان، در کشورهای مختلف، حتی علیه سیاست های دولت متبوع خود در منازعه فلسطین و رژیم صهیونیستی، تجمعات بزرگ برگزار و از مردم مظلوم غزه حمایت می کنند، در ایران از تحرکات مردمی در راستای سیاست های اصولی نظام، جلوگیری می شود.

۱۳۹۳/۵/۷

اخبار مرتبط