آمریكا برای جاسوسی از همسایگان دو ماهواره به فضا پرتاب كرد

یك رسانه غربی از اقدام جدید آمریكا در پرتاب دو ماهواره جاسوسی به فضا برای زیر نظر گرفتن تحركات همسایگان این كشور خبر داد.

یک راکت مدل دلتا-4 با پرتاب از پایگاه هوایی "کیپ کاناورال" در فلوریدا دو ماهواره جاسوسی جدید را به فضا پرتاب کرد. این دو ماهواره برای نظارت بهتر آمریکا بر تحرکات کشورهای همسایه به فضا پرتاب شده اند.

راکت حمل کننده این دو ماهواره 63 متر طول دارد و ساخت شرکت United Launch Aliance که از شرکت های مرتبط با شرکت لاکهید مارتین و بوئینگ محسوب می شود است. اعزام این دو ماهواره بر اساس برنامه GSSAP انجام شده است. ابتدا قرار بود این دو ماهوراه در تاریخ 27 جولای به فضا پرتاب شوند اما به دلیل مشکلات فنی این عملیات یک روز به تاخیر افتاد.

اعزام این دو ماهوراه به فضا نشان می دهد که آمریکا از سیاست خود مبنی بر جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از کشورهای مختلف دست نکشیده است. در یک سال گذشته افشاگری های "اداوراد اسنودن" نشان داد که تقریبا تمامی کشورهای جهان و نهادهای مهمی چون اتحادیه اروپا و سازمان ملل هدف جاسوسان آمریکایی بوده اند.

عملیات جاسوی آمریکا در این برنامه به حدی گسترده است که فقط در یک ماه و از یک کشور 9 میلیون بسته اطلاعاتی جمع آوری کرده است. آژانس اطلاعات ملی آمریکا با ابداع دستگاهی که شباهت زیادی به نقشه های هواشناسی دارد با کلیک کردن بر روی هر کشور می تواند به تمامی مکالمات تلفی در حال انجام و همچنین فعالیت های اینترنتی کاربران در آن کشور دسترسی داشته باشد.

۱۳۹۳/۵/۷

اخبار مرتبط