عید فطر بازرسان نظارت را به تعطیلات برد

تعطیلات عید فطر بهانه خوبی است تا بعد از یك ماه روزه داری به مناطق مختلف ایران برویم اما سود جویی برخی هتل‌ها، ایرلاین‌ها و آژانس‌ها باعث شد مسافران عطای سفر را به لقای آن ببخشند.

گزارشات میدانی نشان می دهد با فرا رسیدن تعطیلات عید فطر و استارت دور دوم سفرهای تابستانی مسافران باید برای تورهای متوسط رقم های مختلفی پرداخت کنند.

دور دوم این سفرها باعث شد آمپر قیمت بلیت هواپیما و تورهای مسافرتی بالا رود به گونه ای که قیمت بلیت مشهد به تهران شرکت هواپیمایی "ماهان" 155 هزار و 700 تومان و "ایران ایر" به 170 هزار و 400 تومان رسید این در حالی است که پیش‌تر قیمت این مسیر 133 هزار و 200 تومان بود.

براساس این گزارش، یکی از نمایندگان آژانس های مسافرتی در این خصوص گفت: بر اساس موقعیت و تایم سفرها نرخ ها بالا و پایین می رود به طوری که قیمت بلیت تهران به کیش در حال حاضر با 30 درصد افزایش قیمت به 241 هزار و 800 تومان رسید.

بعلاوه، شرکت هواپیمایی "زاگرس" قیمت بلیت مشهد به تهران را 155 هزار تومان اعلام کرده و افزایش 30 درصدی، تعطیلات و کمبود جا زمینه ساز بالا رفتن قیمت ها شده است.

این گزارش می افزاید: قیمت هتل ها و تورها نیز دست کمی از قیمت بلیت ها ندارد و در این ایام افزایش یافته است. قیمت هتل های متوسط شبی 600 هزار تومان به بالا است و در حال حاضر به دلیل اینکه اغلب آنها پر شده تنها هتل های 5 ستاره و سه ستاره به پایین جا دارند.

بر هیمن اساس، هتلی که شبی 100 هزار تومان بود، در حال حاضر به نرخ 280 هزار تومان رسیده و قیمت ها را دو برابر کرده اند و در این خصوص هیچ نظارتی وجود ندارد.

همچنین قیمت تورهای متوسط از یک میلیون و 490 هزار تومان شروع می شود و 30 درصد نیز افزایش یافته است.

۱۳۹۳/۵/۷

اخبار مرتبط