محرومیت پیام به جای یك ماه ۴۷ روز كم شد!

طبق اعلام كمیته استیناف محرومیت پیام صادقیان ۱۰ آبان پایان می یافت اما كمیته انضباطی در اعلام رسمی اذعان داشته كه محرومیت بازیكن پرسپولیس ۲۳ مهر پایان می یابد و از ۲۴ مهر می تواند، بازی كند!

به گزارش نما به نقل از ورزش3، علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف چندی قبل اعلام کرد حکم کمیته انضباطی علیه پیام صادقیان از ۲۵ مرداد جاری شده است. به این دلیل که پیام بعد از بازی با فولاد ابتدا می بایست محرومیت ناشی از کارت قرمز را تجربه می کرد.

علیرضا صالحی بر این نکته تاکید کرد با تصمیم وی و دیگر اعضای کمیته استیناف مبنی بر کاهش یک ماه از محرومیت سه ماهه پیام، این بازیکن از ۲۵ مهر قادر به بازگشت به میدان خواهد بود اما این تاریخ دو روز تقلیل خواهد یافت چون طبق یکی از مواد آئین نامه انضباطی ماه ۳۰ روز محاسبه خواهد شد در حالی که ماه ها در مرداد و شهریور ۳۱ روزه است. با این حال رئیس کمیته استیناف به صراحت به «ورزش سه» گفت: پیام نمی تواند ۲۴ مهر به میدان بازگردد و برای حضور در ترکیب پرسپولیس باید تا ۱۰ آبان صبر کند. به این دلیل که حد فاصل پایان هفته یازدهم تا شروع هفته دوازدهم بازی های لیگ ۱۷ روز تعطیل است و طبق آئین نامه انضباطی این ۱۷ روز باید به ۲۳ مهر اضافه شود و در نهایت پیام برای بازگشت به میدان تا ۱۰ آبان صبر کند...

آیا چنین مسئله ای در آئین نامه به آن اشاره شده است؟ پاسخ مثبت است. در بند ۱ ماده ۱۳ این چنین آماده است:

ماده ۱۳
محرومیت از حضور در مسابقه
۱-محرومیت ها باید به روز یا ماه یا به تعداد مسابقه مشخص شود. به استثنای تخلفات موضوع مواد ۷۵ تا ۷۷ همین آیین نامه، محرومیت ها نبایداز بیست و چهار مسابقه یا بیست و چهار ماه تجاوز نماید. برای تنبیهاتیکه محدوده زمانی دارند دوره توقف مسابقات و استراحت بین فصول به حساب نمی آید.

با استناد خط آخر این ماده و از آنجایی که لیگ به بهانه اردوی تیم ملی و فیفا دی از پایان هفته یازدهم تا شروع هفته دوازدهم ۱۷ روز تعطیل است این ۱۷ روز باید به ۲۳ مهر اضافه شود و محرومیت پیام همان طور که علیرضا صالحی گفته ۱۰ آبان تمام شود و از ۱۱ آبان حق حضور در میدان را پیدا کند نه ۲۴ مهر. مشخص نیست در فدراسیون فوتبال چه اتفاقی افتاده که محرومیت بازیکن پرسپولیس به جای یک ماه ۴۷ روز کم شده است!!!

۱۳۹۳/۶/۱۳

اخبار مرتبط