نسخه چاپی

پیشنهاد یك نماینده مجلس برای دور زدن تحریم ها

عضو فراكسیون اصولگرایان رهروان ولایت می گوید: مهمترین دغدغه اصلی میان دولت و مجلس بایستی استفاده بیشتر از ظرفیت داخلی و استفاده از خلاقیت جوانان كشور باشد زیرا اشتغال از متلاشی شدن خانواده ها جلوگیری می كند.

به گزارش نما، روح الله بیگی اینانلو عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص مهمترین موضوعی که به عنوان اولویت اساسی کشور باید مورد توجه مشترک دولت و مجلس قرار بگیرد گفت: معضل و مشکل اصلی کشور ما در حال حاضر بیکاری و اشتغال جوانان است و این مهم نیز در سایه بی توجهی به تولید و کارخانجات است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تولیدی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شعار سال استفاده کردند، تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی سه واژه متصل به هم و مکمل هم بوده است خاطر نشان کرد: اگر تولید در کشور رونق داشته باشد،اشتغال نیز هست و اگراشتغال باشد گردونه و چرخش موتور محرکه اقتصاد و سیاست و علم و اندیشه و دانش و بینش در حال حرکت خواهند بود.
وی تصریح کرد: اگر بیکاری وجود داشته باشد جمود و رکود و تعطیلی در همه جا حاکم خواهد شد، افکار مولد نیز تعطیل می شوند و لذا به اعتقاد بنده پرداختن به تولید که میلیاردها تومان هزینه شده اما گرد غبار و غم بر روی آن نشسته است مهمترین موضوع اولویت دار کشور است.
این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان و کارگران آبرومند از کار بیکار شده اند و به تولید ملی آنچنان که دغدغه اصلی مقام معظم رهبری بوده است پرداخته نشده است.
وی افزود: در کشور به سرمایه ایرانی آن طور که باید بها نداده ایم و به همین علت نیز با متلاشی شدن خانواده ها و این آمار بالای طلاق و عدم ازدواج جوان ها مواجه شدیم و لذا اگر من به جای دولت بودم اولین اولویت کاری خودم را در راستای حمایت از تولید و در نتیجه آن حمایت از کار معطوف می کردم.
وی در خصوص این که چه موضوعی باید در این میان مورد توجه مجلس قرار بگیرد خاطر نشان کرد: مجلس نیز باید دغدغه اصلی اش تولید و اشتغال باشد . نمایندگان با مشکل بیکاری جوانان و تعطیلی تولید در حوزه های انتخابیه شان مواجه هستند. هم مجلس و هم دولت به دور از سیاسی کاری و سیاسی بازی و به دور از تنش ها و با تفاهم و تعامل کامل باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که اگر این مشکل حل شود مشکل اقتصاد هم حل خواهد شد.
بیگی اینانلو گفت: دور زدن تحریم ها با حمایت از شهرک های صنعتی و کارخانجات می تواند جامه عمل به خود بپوشاند. اگر می خواهیم تحریم ها بی اثر باشند چاره ای نداریم جز حمایت از تولید و کار و اشتغال جوانان و ایجاد خلاقیت و نوآوری که تنها راه چاره برون رفت از شرایط فعلی کشور است.

۱۳۹۳/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...