نسخه چاپی

سال تحصیلی با حضور ۱۲ میلیون دانش‌آموز آغاز شد

شهریور كه از نیمه می‌گذرد، دانش‌آموز هم كه نباشی لبریز از شور و نشاط می‌شوی و خاطرات شیرین روزهای اول مدرسه همانند یك فیلم از مقابل چشمانت عبور می‌كند. با شروع ماه مهر، بهار تعلیم و تربیت هم از راه می‌رسد. پاییز هر سال با همه دغدغه‌ها و امیدها در انبوهی از رنگ‌های زرد و سرخ و نارنجی مدارس كشور را فرامی‌گیرد و فرزندان ایران اسلامی را روزبروز به بالندگی نزدیك می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می‌شود که مسئولان آموزش و پرورش از ماه‌ها قبل طرح پروژه مهر را کلید زده‌اند و در روزهای اخیر بارها اعلام کرده‌اند که مشکلی برای بازگشایی مدارس ندارند.

در همین راستا علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگویی به خبرنگار ایسنا می‌گوید:‌ آماده سازی کلاس‌های درس و مقدمات آغاز سال تحصیلی از حدود هشت ماه پیش کلید خورده است. ستاد مرکزی و همچنین استانها و بخشهای مختلف مقدمات بازگشایی مدارس را فراهم کرده‌اند و می‌توان گفت آمار ثبت نام‌ها در مقایسه با سال گذشته رشد یافته است. کتابهای درسی همگی آماده هستند و در بهترین وضعیت آماده سازی کتب درسی در 20 سال اخیر قرار داریم به طوری که 125 میلیون جلد کتاب درسی آماده و توزیع شده است.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید اظهار می‌کند: سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می‌کنیم که حدود 25 هزار نفر از همکاران فرهنگی بازنشسته می‌شوند اما با مدیریت منابع انسانی که انجام شد با مشکل جدی در این خصوص مواجه نیستیم؛ همچنین برای فضاهای آموزشی نیز مشکلی نداریم؛ حتی در منطقه زلزله زده ایلام نیز مدارس آماده پذیرایی از دانش‌آموزان هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی 93-94 از امروز برای کلیه دانش آموزان با قوت آغاز می‌شود می‌گوید: 122 هزار و 278 مدرسه از امروز پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود این در حالیست که امسال مدارس استیجاری نیز ساماندهی شدند و با برخی مالکان مدارس که حکم قلع و قمع داشتند تفاهم کردیم تا مدرسه را برای یک سال دیگر در اختیار ما قرار دهند. برخی مدارس نیز تخلیه شدند و دانش آموزان آن را در مدارس اطراف همان منطقه ساماندهی کردیم.

بر اساس آخرین آمارها، تاکنون 12 میلیون و 260 هزار و 605 دانش آموز در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود این رقم به 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز افزایش یابد. از این تعداد بیش از هفت میلیون در مقطع ابتدایی تحصیل خواهند کرد. همچنین در دوره اول متوسطه تا کنون بیش از دو میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند. شمار ثبت‌نامی‌ها در مقطع متوسطه دوم نیز به بیش از دو میلیون و 850 هزار نفر می‌رسد.

البته وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت ثبت‌نام در مدارس می‌گوید: هنوز برخی اولیا برای ثبت‌نام فرزندانشان اقدام نکرده‌اند. برخی روز اول مهر و برخی دیرتر برای ثبت نام می‌آیند؛ به عنوان مثال ممکن است برخی مناطق چون ارومیه و آذربایجان که برداشت محصول سیب دارند، دیرتر برای ثبت نام اقدام کنند، اما در مجموع می‌توان گفت تعداد ثبت نام‌هایی که تا 30 شهریور ماه امسال انجام شده نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته یک میلیون بیشتر است و روند مراجعه مردم برای ثبت‌نام در مدارس بهتر شده است.

به گزارش ایسنا، هرچند همواره مشکلات آموزش و پرورش همانند کوه یخی بوده است که تنها قله آن مشخص است و کمتر روزهایی را به خود دیده که در آن همه فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا با رضایت کامل در سیستم آموزشی به سر برند، اما بدلیل آنکه فرصت‌ها مانند ابر درگذرند و مسئولان بزرگترین دستگاه اجرایی کشور که پوشش بیش از 12 میلیون دانش‌آموز را بر عهده دارند،‌ باید تمام تلاش خود را بکار ببندند تا روزهای بهتری را رقم بزنند و زمینه‌های آموزش فراگیر، مطلوب و با کیفیت را برای همگان فراهم کنند.

۱۳۹۳/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...