نسخه چاپی

واكنش ایران به اقدام نظامی آمریكا

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه كشورمان، در واكنش به اقدام نظامی آمریكا در سوریه گفت: راه حل مبارزه با تروریسم در ماجراجویی‌های هالیوودی نیست.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، "حسین امیرعبداللهیان" در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن برای شبکه العالم ارسال شده است، تأکید کرد: اقدام آمریکا و چند کشور را ناقض حاکمیت ملی و حقوق بین الملل و مبنایی برای اقدامات جدید مداخله جویانه در منطقه می دانیم.

معاون وزیر خارجه گفت: تکیه بر راه حل های مداخله جویانه قبلی ، خود از جمله عوامل رشد تروریسم فعلی است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران حمله هوایی آمریکا به مناطقی از سوریه و ابعاد آن را با حساسیت و دقت دنبال می‌کند.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: از نگاه تهران هرگونه اقدام نظامی در جغرافیای سوریه بدون درخواست دولت این کشور و رعایت حقوق بین الملل، پذیرفتنی نیست زیرا مبارزه با تروریسم نمی تواند مبنایی برای نقض حاکمیت ملی کشورها باشد.

وی گفت: ما ضمن تاکید بر ضرورت مقابله مسؤولانه، شفاف و صادقانه کشورها با تروریسم؛ بر رعایت قوانین و موازین شناخته شده بین المللی و حقوق ملت ها در این رابطه تاکید داریم.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: تهران با توجه به پیامدهای این اقدام ، بررسی ها و مشورت های خود را با مقام های دمشق و سایر طرف های منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان ملل متحد فعالانه ادامه می دهد.

۱۳۹۳/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...