نسخه چاپی

سن ابتلا به سرطان سینه در زنان ایرانی كاهش یافت

رییس هیئت مدیریه انجمن علمی جراحان عمومی ایران از كاهش سن ابتلا به سرطان سینه و افزایش شیوع آن در میان زنان ایرانی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، «دکتر بهزاد رحمانی» روز چهارشنبه در حاشیه نهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران در جمع خبرنگاران گفت: کنگره امسال با تاکید بر جراحی های کاربردی در انواع سرطان از جمله سینه و گوارش، مری و ریه برگزار می شود.

وی افزود: در سه روز برگزاری همایش سعی داریم مسایل و مشکلاتی که این روزها در ایران شایع شده است را مورد بررسی قرار دهیم.

وی در عین حال به یکی از موفقیت های جراحان ایرانی در درمان سرطان سینه اشاره کرد و گفت: تا سه سال قبل نیمی از جراحی های سرطان سینه منجر به برداشتن کامل سینه می شد، اما خوشبختانه الان این آمار بسیار پایین آمده است.

وی مهمترین دلیل این امر را افزایش آگاهی زنان ایرانی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه خانم ها نسبت به این موضوع آگاه و حساس شده اند و بسیار زود برای درمان مراجعه می کنند.

به گفته وی بهترین، زودترین و دقیق ترین روش کشف سرطان سینه معاینه ای است که خود زنان انجام می دهند و اگر در این زمینه خوب آموزش ببینند زودتر از هر دستگاهی قادر به تشخیص سرطان سینه خواهند بود.

رحمانی توضیح داد: در حال حاضر یک روش تاکیدی شامل جراحی سرطان و جراحی ترمیمی برای درمان سرطان سینه استفاده می شود که در آن حداقل بافت سینه برداشته می شود تا به این شکل علاوه بر درمان ظاهر اندام های بدن بیمار نیز حفظ شود.

به گفته وی زنان از این شیوه جدید درمان سینه بسیار رضایت دارند زیرا آسیبی به ظاهر آنها زده نمی شود.

وی افزود: خانم ها نسبت به برداشتن اندام هایی مانند رحم و تخمدان حساسیت چندانی ندارند اما حتی در سنین بسیار بالا برداشتن سینه منجر به افسردگی بسیار عمیق و ناراحت کنندگی برای آنها خواهد شد بنابراین استفاده از روش هایی که کمترین آسیب به ظاهر بیمار وارد کند اهمیت زیادی دارد.

نهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحی عمومی ایران از امروز دوم مهرماه در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران گشایش یافته و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۳/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...