نسخه چاپی

سن اهدای خون افزایش یافته است

عکس خبري -سن اهداي خون افزايش يافته است

مدیركل انتقال خون استان تهران به تشریح وضعیت ذخایر خونی و اهدای خون پرداخت.

به گزارش نما، محمدرضا مهدی‌زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران طی گفتگوی زنده تلویزیونی با شبکه سلامت گفت که در طول یک ماه و نیم گذشته در بحث ذخایر خون وضعیت شکننده‌ای داشتیم به طوری که در نیمه مهرماه با موجی از درخواست فراورده‌های خونی مواجه شدیم.

به گفته مدیر کل انتقال خون استان تهران ۴۰ درصد مصرف فرآورده‌های خونی تهران افزایش یافته است و علت این مسئله عمل‌های غیر اورژانسی بوده که در طول یک سال و نیم گذشته به دلیل بیماری کرونا به عقب افتاده است و لذا این مسئله سبب افزایش مصرف فراورده‌های خونی شده است.

مهدی زاده از مردم درخواست کرد تا با مراجعه به مراکز اهدای خون اقدام به اهدای خون خود کنند، در ۸ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد در اهدای خون داشتیم، پیش از این درخواست روزانه مصرف فرآورده‌های خونی ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ مورد بود، اما الان این درخواست به ۲۳۰۰ مورد رسیده است، بنابراین مردم با مراجعه به مراکز اهدای خون می‌توانند ما را در این امر خداپسندانه یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه بیماران در استان تهران اکثرا نیاز به خون و فرآورده‌های خونی پیدا می‌کنند گفت:کرونا در حال فروکش کردن است و این موضوع سبب شده تا عمل‌های اورژانسی به عقب افتاده از سوی مردم اکنون صورت پذیرد.

به گفته مدیر کل انتقال خون استان تهران، کسانی که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا را تزریق کرده‌اند معاف از اهداء خون هستند، اما کسانی که سایر واکسن‌ها را تزریق کرده اند می‌توانند خون سالم خودشان را اهدا کنند، اگر فردی به کرونا مبتلا شده باشد ۲۸ روز پس از بهبودی می‌تواند برای اهدای خون خود مراجعه کند البته اگر فرد دچار عارضه ناشی از تزریق واکسن کرونا شده باشد بهتر است پس از بهبودی وضعیت خود مراجعه کند.

وی از پیر شدن جمعیت کشور خبر داد و گفت: افراد تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون خود را اهدا کنند، به دلیل پیری جمعیت، می‌طلبد که جوانان ما اهدای خون خود را در سرلوحه کارشان قرار دهند، سن اهدای خون در ایران افزایش یافته به طوری که پیش از این سن اهدای خون ۲۵ تا ۳۵ سالگی بود، اما اکنون به ۳۵ تا ۴۵ سالگی رسیده است.

۱۴۰۰/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...