نسخه چاپی

پس از تشدید حملات هوایی

داعشی‌ها از سوریه به عراق فرار كردند

منابع كُردی و عراقی از فرار داعشی‌ها از سوریه به داخل عراق پس از حملات هوایی و حقه كثیف تروریست ها در پوشیدن لباس غیرنظامیان در مناطق تحت تسلط خود با هدف توقف حملات هوایی علیه خود خبر دادند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، منابع کُردی اعلام کردند: تروریست های داعش پس از حملات ائتلاف بین الملل در داخل سوریه به سوی عراق روانه شده اند.

این منابع بیان کردند: بر اساس اطلاعات واصله ستونی از داعش سوریه را ترک و به سوی عراق آمده اند و وارد مناطق صحرایی در ربیعه و البعاج شده اند.این ستون متشکل از ده ها خودرو است.

منابع فوق افزودند: تروریست های داعش که از سوریه آمده اند همچنین در مناطق تلعفر و ربیعه و سنجار مستقر و برخی نیز وارد موصل شده اند.باید حملات گسترده به داعشی شود زیرا هم اکنون شکاری آسان برای جنگنده های عراقی، آمریکایی و غربی هستند.

در همین حال منابع وابسته به گردان های صلح وابسته به جریان صدر اعلام کردند: نیروهای گردان های صلاح روستای بابیان و بخش هایی از روستای توکل در شمال بعقوبه در استان دیالی را از لوث داعش آزاد کردند.

این منابع از ضربات کوبنده گردان های صلح به منطقه جرف الصخر در شمال بابل خبر دادند و افزودند: رزمندگان ما با داشعی در البحیرات در جرف الصخر درگیر شدند و هفت تروریست را به هلاکت رساندند و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.

از سوی دیگر انتصار الجبوری نماینده وابسته به اتحاد نیروهای عراقی تاکید کرد: تصمیم حیدر العبادی در بازنشسته کردن عبود قنبر و علی غیدان از فرماندهان نظامی ارشد درست بود و کشور به این تصمیم های جسورانه نیاز دارد.همه در قبال کشور مسئول هستند.

وی افزود: بازخواست همه مقصران در هر پست و سمتی که باشند ضروری است و امیدواریم که پارلمان نقش مفیدی در برهه کنونی ایفا کند.همه فرماندهان عامل سقوط موصل باید مجازات شوند.

از سوی دیگر حمید الهایس رئیس شورای نجات الانبار تصمیم توقف حملات هوایی به داعش زمینه را برای تحرک داعش فراهم آورد.

وی افزود: جدای از سوء اداره نابسامان امنیتی در الانبار، تصمیم قطع حملات هوایی به داعش نقش موثری به آزادی عملی این گروهک تروریستی داد.یکی از دلایل توقف این حملات کشته شدن غیرنظامیان بود. داعشی ها لباس غیرنظامیان را می پوشانند تا این گونه وانمود کنند که غیرنظامیان در حملات کشته می شود.

الهایس بیان کرد: تصمیم توقف حملات در نتیجه فشار سیاسی است.الانبار از نفاق دینی از سوی برخی فتنه افکنان رنج می برد.

وی افزود: در شرایطی که ابوبکر البغدادی بر ۶۰ درصد الانبار مسلط است بحث ایجاد اقلیم در این برهه خیانتی بزرگ ضد ملت عراق است.

۱۳۹۳/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...