نسخه چاپی

جزئیات سفر پارلمانی هیئت ایران به ژنو

دبیر كل هیئت اجرایی ایران در بین‌المجالس جهانی، جزئیات حضور هیئت پارلمانی ایران در این اجلاس را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، موید حسینی صدر نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اجرایی بین‌المجالس جهانی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه روز گذشته ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس به عنوان عضو شورای اجرایی بین‌المجالس جهانی انتخاب شدند و به دنبال این انتخاب، امروز در بین این ۱۵ نفر انتخاباتی برگزار شد و احمدرضا دستغیب به عنوان رئیس شورای اجرایی و بنده به عنوان دبیر کل هیئت اجرایی ایران در بین‌المجالس جهانی انتخاب شدیم.

وی همچنین گفت: ضرغام صادقی و بت کلیا به عنوان نواب رئیس، رحمت‌الله نوروزی به عنوان خزانه‌دار و حبیب برومندی و یکی دیگر از این ۱۵ نفر به عنوان منشی‌های هیئت اجرایی برگزیده شدند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۲۲ مهرماه سال جاری اجلاس بین‌المجالس سال جاری در ژنو سوئیس برگزار می‌شود، گفت: به احتمال زیاد لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این اجلاس به عنوان رئیس هیئت شرکت خواهد کرد.

حسینی صدر با بیان اینکه ۱۴۵ کشور در بین‌المجالس جهانی عضو هستند، اظهار داشت: این اجلاس سالانه دو نشست پاییزه و بهاره دارد که هر دوی این نشست‌ها امسال برگزار خواهد شد. همچنین این اجلاس یک سری جلسات فرعی هم دارد که در خصوص حقوق زنان، بهداشت، خشونت و ... است. همچنین در اجلاس امسال ژنو، پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۱۳۰ کشور شرکت کنند و حضور آقای لاریجانی در این برهه از زمان که ایران در حال توسعه روابط خود با کشورهای دنیا است، می‌تواند بسیار سودمند و پرثمر باشد و قطعا سطح و رده هیئت ایرانی بالا خواهد بود.

وی افزود: حدود ۸ تا ۹ نفر از نمایندگان در این اجلاس حضور خواهند داشت که یکی از آنها در بین نمایندگان خانم خواهد بود و بنده به عنوان عضو کمیته دائمی صلح و امنیت، در تمام اجلاس‌های بین‌المجالس جهانی طی ۴ سال آینده حضور خواهم داشت و البته غیر از اینها، یک نماینده باید از بین نمایندگان زیر ۴۰ سال حضور داشته باشد که برای این منظور عباس پاپی‌زاده به قید قرعه از بین نمایندگان زیر ۴۰ سال انتخاب شد.

نماینده مردم خوی در مجلس با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای اسلامی در کنار نشست بین‌المجالس اسلامی گفت: به نظر می‌رسد اجلاس آینده کار فشرده و پربرکتی خواهد بود و هیئت ایرانی ۱۹ یا ۲۰ مهرماه عازم این اجلاس می‌شود و تا ۲۷ مهرماه در آنجا اقامت دارد، چرا که اجلاس از ۲۲ مهرماه تا ۲۷ برگزار می‌شود.

۱۳۹۳/۷/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...